Adengan YB DAP Bersahur, Berbuka Puasa Dan ... Berjogging



Menjelangnya Ramadhan, kita akan disajikan dengan adengan-adengan Islamik daripada pemimpin-pemimpin DAP. Ada yang telah mula memakai jubah dan ketayap, ada yang telah mula mengedarkan buah kurma, ada yang mula memijak kaki ke Masjid untuk berbuka. Tidak kurang ada di antara YB-YB DAP yang 'berpuasa' dan 'bersahur'. Dua diantaranya adalah ADUN Mengkibol, YB Tan Hong Pin dan Ahli Parlimen Serdang, YB Ong Ka Ming.

Kelihatan mereka mengemaskinikan status laman sosial Twitter mereka dengan adengan-adengan bersahur dan berbuka puasa. Kadang-kadang peminpin-pemimpin DAP ini lebih Melayu dari orang Melayu sendiri.kita pun kekadang kekok untuk sebut iftar, malah lebih selesa menyebut berbuka puasa. Baguslah kalau YB-YB berkenaan berpuasa untuk mengenali keindahan Islam. Celakalah mereka kalau niat mereka sekadar untuk memancing undi dan mempermainkan sensitiviti Masyarakat Islam.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana