Pemilihan PKR : Mak Lampir Di Tuduh Rasuah Untuk Menang ?

PETALING JAYA: Kontroversi pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin kusut apabila ahli parti itu kini menggunakan saluran mahkamah bagi membatalkan keputusan pemilihan bagi Cabang Ampang.

Saman yang difailkan Ahli Jawatankuasa PKR Cabang Ampang, Nasharudin Md Isa itu menamakan tiga defendan iaitu, Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP), Datuk Johari Abdul; JPP dan Ketua Cabang Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Writ saman difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam kira-kira pukul 2.45 petang Jumaat.

Menurut Nasharudin, tindakan mahkamah adalah jalan terakhir bagi menuntut keadilan daripada parti itu berikutan dua aduannya kepada JPP sebelum ini tidak mendapat pembelaan sewajarnya.

"Saya yakin terdapat unsur rasuah oleh defendan ketiga (Zuraida), wakil serta penyokongnya hingga mempengaruhi keputusan pemilihan bagi Cabang Ampang.

"Malah JPP sendiri gagal mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap dua bantahan saya sebelum ini walaupun semua bukti kukuh dikemukakan," katanya ketika dihubungi mStar Online pada Jumaat.

Menurut Nasharudin, beliau mengemukakan bantahan sebanyak dua kali pada 21 dan 22 Mei lalu, namun JPP tetap meneruskan pengiraan undi dan mengesahkan keputusan.

"Malah ketika pengiraan undi, tiada wakil calon dipanggil untuk memantau proses itu," katanya.

Pemilihan PKR Cabang Ampang diadakan pada 11 Mei lalu dan Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang diisytihar berjaya mempertahankan kedudukannya sebagai ketua cabang.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana