GURU SEKOLAH AGAMA DAN DIA JUGA PEMIMPIN PAS, TAPI MULUT DAN LIDAHNYA PENUH DENGAN HASUTAN!!!

Dengan menggunakan kedudukan dan jawatannya, MAT RAZALI BIN MAT LAZIM yang mengajar di Sekolah Menengah Kebangsaan (Agama) Tun Mustapha, Papar, Sabah, memanjangkan fitnah dan hasutan yang tidak mendatangkan sebarang faedah melainkan keburukan.

MAT RAZALI BIN MAT LAZIM yang berasal dari Besut, Terengganu juga merupakan AJK PAKSI SABAH dan pengkuliah tetap PAKSI. PAKSI atau Pusat Khidmat Sosial Islam adalah NGO tajaan PAS.

Lelaki ini setiap minggu akan memberikan ceramah dan kuliah agama. Namun Ceramah dan Kuliah Agama itu hanyalah namanya sahaja, sedangkan yang sebenarnya adalah CERAMAH DAN KULIAH HASUTAN serta FITNAH yang tidak henti-henti. Hanya tajuk ceramah yang baik tetapi apabila dia mula membuka mulut, tidak ada satu kebaikan pun yang keluar.

Agama orang ini adalah mengutuk semua dasar-dasar kerajaan dan tanamkan sifat benci jemaah yang hadir mendengar majlisnya kepada kerajaan, kepada pentadbir sekolah tempat dia mencari rezeki dan memusuhi pihak keselamatan terutama sekali CAWANGAN KHAS PDRM yang seringkali dikatakannya sebagai pengkhianat negara, manakala anggota-anggota Cawangan Khas PDRM pula adalah MUNAFIQ.

Beranggapan orang di Sabah semuanya jahil-jahil dan boleh diperdayakan dengan cerita-cerita murahannya, MAT RAZALI BIN MAT LAZIM seharusnya dikenakan tindakan oleh Kementerian Pelajaran kerana orang ini bukan sahaja tidak layak sebagai seorang guru, bahkan dia sebenarnya adalah pembohong sepanjang masa, ditambah pula dengan tingkat pengetahuannya yang terlalu rendah.

Tidak itu sahaja, Kerajaan Negeri Sabah seharusnya menggunakan kuasa autonominya dengan menghalau dan menghalang orang itu daripada memasuki Sabah buat selama-lamanya.

Kebencian terhadap PDRM khususnya pasukan Cawangan Khas yang banyak terlibat dalam memastikan keselamatan di Sabah, merupakan elemen utama yang ditanam oleh golongan yang bersekongkol dengan musuh terutama sekali lanun-lanun Sulu, sepertimana enam orang lanun Sulu yang baru ditangkap dan diberkas oleh polis dua hari lepas.

Menurut sumber, MAT RAZALI kurang memberikan perhatian kepada kerjanya. Di sekolah tempat dia ditugaskan, dia lebih banyak mendakyah guru-guru lain untuk menyertai PAS dan menjadi tukang kempen dan juru propaganda kepada Pakatan Rakyat.

Agak aneh juga memandangkan Jabatan Pelajaran Sabah tidak mengambil sebarang tindakan tatatertib terhadap MAT RAZALI sekalipun prestasi kerjanya tidak memuaskan langsung. Begitu juga dengan JAHEAINS - Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Sabah dan JAKIM Sabah turut berdiam diri dengan aktiviti PAKSI di Sabah tanpa mengambil sebarang tindakan atau sekurang-kurangnya bermuzakarah dengan ustaz-ustaz ajaran songsang seperti MAT RAZALI LAZIM ini.

Apakah kerana kebanyakan pegawai-pegawai dalam JAHEAIS dan JAKIM merupakan penyokong PAS, maka mereka memejamkan mata dan memekakkan telinga? Kalau tidak, bagaimana orang seperti MAT RAZALI LAZIM ini boleh mendapat tauliah penceramah daripada badan agama Islam di Sabah sedangkan agama yang diajarnya adalah mengutuk dan mencerca serta memaki hamun?

Kali terakhir dia berkuliah adalah pada 22 Jun 2014 jam 8:30 sehingga 11:00 pagi di Surau Riadus Solihin, Taman Austral Park, Kota Kinabalu yang dihadiri oleh 30 orang ahli PAS dan pelajar kawasan sekitar. Tajuk ceramahnya adalah PENAWAR HATI BAGI YANG LALAI.

Malangnya, tidak ada satu perkara pun membabitkan PENAWAR HATI BAGI YANG LALAI diperkatakan dalam ceramahnya, sebaliknya yang diceramahkannya adalah kutukan terhadap Kerajaan dan CERCAAN terhadap Cawangan Khas PDRM yang dituduhnya menghalang kerja-kerja dakwah Islam di Sabah.

Dakwah Islam yang dimaksudkan oleh MAT RAZALI adalah mengembangkan dongeng dan fantasi ajaran agama songsang yang cuba disandarkan kepada Islam. Ini adalah kerana, baru-baru ini JAHEAINS mengeluarkan surat meminta NGO-NGO Islam melaporkan aktiviti-aktiviti mereka atas sebab-sebab keselamatan.

Justeru, MAT RAZALI menanggapi arahan tersebut sebagai kerja Cawangan Khas PDRM Sabah yang telah memberikan nasihat kepada JAHEAINS.

Orang yang tidak kenang diuntung serta mengharapkan musuh asing menyerang dan menakluk Sabah itu, perlu dikeluarkan dari Sabah dan dikenakan hukuman setimpal!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana