Ular gergasi 8 meter berjaya ditangkap pihak bomba

JASIN: Sepasukan pihak bomba dari Balai Merlimau bergegas ke Kampung Paya Dalam untuk menangkap seekor ular sawa sebesar batang pokok kelapa kira kira jam 7.30 malam pada hari Jumaat.

Ular yang berukuran 8 meter panjang dan beratnya 120 kilogram itu berjaya di tangkap oleh 3 anggota bomba yang datang sejurus mendapat panggilan dari penduduk Kampung Paya Dalam, Umbai.

Menurut Ketua Operasi Yahya Ahmad, ular tersebut keluar dari kawasan hutan dan melalui ladang getang disebabkan kawasan hutan terbabit mengalami kebakaran sejak dua bulan lalu akibat kemarau.

Dimaklumkan seorang penduduk melalui kawasan itu terserempak dengan ular sawa  yang bergerak ingin memasuki kawasan kampung tersebut namun penduduk terbabit segera menghubungi pihak bomba.

“Difahamkan ular itu keluar dari hutan akibat kebakaran dikawasan itu jadi penduduk kampung terus menghubungi pihak bomba,” kata Yahya.

Tambahnya lagi ketika anggota bomba sampai ke lokasi ular terbabit masih berada di situ dalam keadaan lemah kerana kemungkinan ular tersebut sedang mencari mangsa.

Menurutnya pihak bomba mengambil masa hampir satu jam untuk menangkap ular tersebut dengan mengunakan tali penjerut sebelum membawa ular itu ke Balai Bomba Merlimau.

Pihaknya akan menyerahkan ular itu kepada pihak Jabatan Perhilitan Melaka esok setelah pihak bomba menghubungi Zoo Melaka yang enggan menerima ular tersebut.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana