Najib perlu jelaskan maksud 'MH370 berakhir di Selatan Lautan Hindi' Bangangnya Lim Kit Siang Ni

Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang berkata ini kerana kenyataan perdana menteri itu bersifat kabur dan boleh mencetuskan pelbagai spekulasi liar mengenai insiden itu.

Sebaik sahaja Najib mengumumkan MH370 berakhir di Selatan Lautan Hindi, media baik tempatan atau antarabangsa bingkas menyimpulkan seolah-olah pesawat itu terhempas dan kemungkinan penumpang bersama anak kapal untuk terus hidup adalah terlalu tipis.

Malah ada sesetengah stesen tv tempatan menyiarkan laporan ala-ala 'belasungkawa' mangsa-mangsa yang terlibat.

Namun tidak kurang juga terdapat laporan yang mengatakan pesawat itu telah dirampas dan selamat mendarat di suatu tempat yang tidak diketahui, sebelum pesawat itu dicampakkan ke dalam laut.

Justeru, bagi Pakatan Rakyat, adalah menjadi keperluan untuk Najib menjelaskan dengan lebih spesifik, apakah mesej yang cuba disampaikan pada sidang medianya baru-baru ini.

"Sebenarnya kenyataan perdana menteri pada 24 Mac lalu ialah bahawa pesawat telah mengakhiri penerbangan sangat jelaslah apa ertinya (terhempas)," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

MH370 sepatutnya mendarat di Beijing selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 8 Mac lalu.

Namun pesawat itu hilang jejak selepas hilang dari radar menara kawalan sekitar jam 1.30 pagi.

INILAH BANGANGNYA CARA PEMIKIRAN LIM KIT SIANG...INI ADAKAH UNTUK MEROSAKKAN NAMA BAIK PM MALAYSIA DIMATA DUNIA.JANGAN NAK JADI HERO LAH....MENYAMPAH BETUL DENGAN KARENAH PEMBANGKANG BUKANNYA NAK MEMBANTU PUN.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana