Kecewa tidak terpilih, pemandu ambulans ISN ugut bakar diri.

KUALA LUMPUR: Gara-gara kecewa kerana tidak terpilih untuk temu duga jabatan, seorang pemandu ambulans mengugut mahu membakar dirinya di dalam ambulans di Institut Sukan Negara (ISN), Bukit Jalil, di sini, hari ini.

Bagaimanapun, cubaan membunuh diri oleh pemandu berusia 43 tahun itu tidak kesampaian selepas berjaya dipujuk oleh isterinya sebelum diselamatkan oleh anggota polis dan Jabatan Bomba dan Penyelamat.

Ketua Polis Daerah Cheras, ACP Mohan Singh Tara Singh berkata dalam kejadian kira-kira pukul 9.30 pagi itu, pemandu tersebut bertindak mengurungkan diri di dalam ambulans bersama sebuah tong minyak petrol kerana kecewa tidak terpilih untuk menghadiri temu duga itu.

"Maklumat awal mengenai insiden itu diperolehi daripada seorang kakitangan  institut itu yang memberitahu terdapat seorang pemandu ambulans ISN mengurungkan diri dalam sebuah ambulans bersama sebuah tong minyak," katanya dalam kenyataan di sini.

Susulan maklumat itu, katanya, anggota polis dan bomba tiba di lokasi kejadian dan menemui pemandu tersebut yang mengugut untuk membakar diri.

"Usaha memujuknya berjaya dilakukan setelah isteri lelaki itu datang ke lokasi dan lelaki itu dihantar ke hospital berdekatan untuk rawatan perubatan," katanya.

Beliau berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 309 Kanun Keseksaan kerana kesalahan cubaan membunuh diri.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana