GST : PENIAGA CINA DI NILAI 3 SUDAH MULA TUNJUK BESAR KEPALA

Gambar ni diambil di Nilai 3, Negeri Sembilan.  Sebuah kedai kain milik peniaga cina telah menaikan banner ' Promosi ' yang berbentuk provokasi kepada GST yang akan dilaksanakan tahun hadapan.

Jelas kelihatan tulisan di banner Tertulis ' BUY BEFORE GST JIMAT ' . Inilah sikap sebenar peniaga-peniaga cina bermain politik kebencian dalam perniagaan.  Mereka pasti akan bising dengan GST kerana keuntungan besar mereka akan dikurangkan untuk rakyat.

Sebelum ini, cukai 5 % yang tertera di risit adalah cukai kerajaan tetapi sebenarnya itu diambil oleh tauke-tauke kedai ini sebagai cukai perkhidmatan.  Jadi sekarang bila kerajaan melaksanakan GST dan mengambil cukai itu kembali,  sudah pasti tauke-tauke cina ini meroyan kerana keuntungan besar mereka bakal di kurangkan kerajaan.

Aku harap perkara sebegini kerajaan harus  bertindak cepat kepada pekedai ini kerana banner ini ternyata menimbulkan kebencian terhadap kerajaan dan GST.

GST yang sebenarnya baik untuk rakyat telah diburukkan oleh cina-cina belaan Dap ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana