Cari dalang bocor jadual tak sah lawatan TPM...Ini Tentu Kerja Orang Dalam Ni

Kuala Lumpur: Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Ali Hamsa perlu mengambil tindakan segera mengenal pasti dalang yang membocorkan dokumen tidak sah berhubung jadual lawatan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin ke Emiriah Arab Bersatu (UAE) pada 8 April lalu.

Pengerusi Biro Antarabangsa, Institut Kerjasama Islam Antarabangsa Malaysia (IKIAM), Fakhrul Azman Abu Bakar, berkata laporan polis juga perlu dibuat terhadap mereka yang membuat dakwaan itu, iaitu Ahli Parlimen Bukit Bendera, Zairil Khir Johari dan Bukit Mertajam, Steven Sim Chee Keong berikutan tuduhan mereka berbaur hasutan dan palsu.
“Ketua Setiausaha Negara mesti mengambil tindakan drastik mencari dalang dalam kerajaan yang membocorkan dokumen tidak sah ini,” katanya dalam kenyataan media di sini, semalam.

Baru-baru ini, Ahli Parlimen DAP berkenaan mempersoalkan lawatan lima hari Timbalan Perdana Menteri ke Dubai yang didakwa tidak memberi manfaat kepada rakyat berikutan tugas rasmi Muhyiddin hanya beberapa jam dan masa selebih digunakan untuk bermain golf. Mereka turut meminta kerajaan memperjelaskan siapa yang membiayai perjalanan yang menggunakan pesawat khas serta perbelanjaan lain.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana