Politik Kasih Sayang Membuatkan Pas Hilang Kerusi Parlimen Baling

Bila ada bencana yang berlaku, anak dara atau isteri orang sekali pun yang dilarikan ke Lombok atau tempat-tempat lain di Indonesia dan juga orang Malaysia yang ditahan pihak berkuasa di luar negara, maka pada waktu itu semua orang akan ingat kepada individu yang sesetengah orang gelarkan beliau sebagai mamak. Malah ada yang keterlaluan memanggil beliau anak hindu.

Apa orang nak kata, apa yang orang nak gelarkan atau apa yang orang nak tuduh, beliau tidak pernah pedulikan. Beliau terus komited dengan tanggungjawabnya, iaitu menyelesaikan masalah orang yang meminta pertolongannya. Itulah dia Azeez Rahim....

Apabila beliau dilantik sebagai Pengerusi Tabung Haji, banyak suara-suara sumbang yang mempertikaikan perlantikannya. Orang yang mempertikaikan itu cuba-cubalah cerminkan diri sendiri. Sembahyang cukup ke tidak ? Puasa cukup ke tidak ? boleh ke jadi imam solat ? Diri sendiri hati bersih ke tidak ?

Semamak-mamak Azeez yang sesetengah orang menggelarnya anak hindu, sekurang-kurangnya sembahyang beliau cukup. Walau dalam keadaan apa sekalipun dia tetap tidak meninggalkan solat, hatta pernah sekali mata ini melihat beliau solat dalam kedai cina beralaskan surat khabar kerana waktu Asar sudah hampir habis.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana