NURUL IZZAH HENTAM KLINIK 1MALAYSIA SETARAF NEGARA AFRIKA ?

Tak ada angin tak ada ribut , hari ini anak GAY TUA Anwar Ibrahim menghentam KLINIK 1MALAYSIA sebagai setaraf negara Afrika kerana tiada pengawai perubatan ( Doktor ).

Mengapa baru sekarang Nurul Izzah meroyan tentang tiada pegawai perubatan ?? Adakah kerana klinik ini mendapat sambutan rakyat dalam bandar ??

Memang diakui klinik ini tiada pegawai perubatan dan ia dikendalikan oleh Penolong Pegawai Perubatan dan Jururawat Terlatih dan antara skop perkhidmatannya adalah meliputi perkhidmatan rawatan ringan, susulan kes penyakit kronik dan melakukan prosedur rawatan ringan.

Ini kerana objektif utama penubuhan klinik 1Malaysia adalah untuk menyediakan perkhidmatan rawatan perubatan ringan kepada penduduk di kawasan bandar sesuai dengan pendekatan kerajaan ‘Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan’.

Dengan adanya klinik ini ianya dijangka mampu mengurangkan beban pesakit di klinik kesihatan di kawasan bandar yang sedia ada dan ini juga dapat memudahkan serta mempertingkatkan akses rakyat untuk mendapatkan rawatan ringan terutamanya di kawasan bandar.

Apakah kerana Nurul Izzah mendapat aduan pasal penyakit berjangkit seperti kudis buta , tanpa usul periksa terus menyalahkan sepenuhnya klinik ini tiada pegawai perubatan & taraf negara Afrika ?

Sepatunya Nurul Izzah perlu faham klinik 1 Malaysia hanya untuk penyakit ringan seperti demam, batuk atau pun luka ringan manakala kes kronik akan dirujuk ke klinik yang lebih besar ataupun hospital berdekatan.

Justeru tidak timbul sebarang isu hingga menyamakan klinik ini setaraf negara dunia ketiga .Kita perlu sedar bahawa masih ramai penduduk bandar yang berpendapatan rendah dan sederhana.

Golongan ini sering menghadapi masalah kekangan kewangan untuk mendapatkan rawatan perubatan di klinik mahupun hospital swasta. Tambahan pula hospital ataupun klinik kesihatan kerajaan yang sedia ada agak jauh dari lokasi penempatan mereka dan jumlah pesakit pula ramai yang jelas akan melambatkan proses mendapatkan rawatan yang dikehendaki dengan segera.

Nurul Izzah patut berasa malu kerana menghina kliniik yang banyak membantuk rakyat berpendapatan sederhana & rendah yang hanya membayar RM1 sahaja untuk mendapatkan rawatan dan ubat.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana