Mengutamakan Sekolah Kebangsaan BUKAN Bermakna Menolak Undi Cina


- Malangnya undi masyarakat Cina memang menolak Barisan Nasional dalam PRU yang lepas. Secara matematiknya, kita terpaksalah memberi tumpuan khusus kepada pihak yang menyokong kita.

- Permintaan daripada sekolah2 Kebangsaan jauh lebih banyak sebenarnya. Olehkerana itu, saya rasa terpanggil untuk beri tumpuan kepada sekolah2seperti itu terdahulu sebelum saya beri perhatian kepada pihak2 lain.

- Kita dah memang bersifat seperti itu, orang yang berbudi kepada kita, kita mesti balas.

- Banyak lagi benda2 lain yang akan kita buat yang akan beri faedah kepada mereka. Bukan semua yang kita usahakan di Kedah hanya akan beri manafaat kepada masyarakat Melayu saja. Contohnya macam bina jalan, pastikan bekalan air mencukupi .... semua itu akan dirasai oleh mereka juga.

Kenapa ahKok dan Dap cuba memberikan persepsi negatif seolah apa yang disebut sebagai bantuan dari kerajaan kepada kaum Cina hanya terhad kepada Sekolah Cina saja, padahal tanggungjawab kerajaan kepada rakyat meliputi skop yang lebih luas lagi

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana