Dulu Benci, Kini Arwah Azizan DIjadikan Hero Kempen..

Selesai sudah penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil Sungai Limau dan sekarang adalah masa untuk berkempen bagi kedua-dua calon Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat. Namun, apa yang mengecewakan, tindakan PAS yang menggunakan bekas Menteri Besar Kedah, Arwah Tan Sri Azizan sebagai modal untuk berkempen. Sedangkan umum tahu konflik yang terjadi di Kedah sewaktu di bawah pentadbiran arwah yang kerap menjadi kecaman PR kerana mengamalkan dasar sama rata kepada semua pihak.

Dahulu, Pharolrazi kerap menyelar segala tindak tanduk arwah sehingga melancarkan perang saraf bagi menentang tokoh politik yang berjiwa besar itu. Apa yang terjadi sekarang, seumpama tidak mempunyai perasaan, arwah dijadikan modal kempen walaupun masa hidup beliau dipenuh dengan tentangan dari ahli parti sendiri termasuk parti komponen PR itu. Terdesak sehingga menggunakan kebaikan arwah untuk mendahului hati pengundi di kawasan Sungai Limau kerana penduduk di situ merupakan penyokong kepada Ustaz Azizan.

Kalau dahulu, apa sahaja cara digunakan untuk mencantas bekas Menteri Besar itu sehingga satu masa, beliau dikatakan merajuk dengan mereka.
Masa hidup, tidak dikenang. Tetapi apabila beliau sudah lagi tiada, segala kebaikan dibawa naik untuk disampaikan bagi pihak parti untuk mempertahankan kerusi di Sungai Limau itu. Orang yang bijak akan dapat menilai kebodohan PAS terutamanya dalam hal ini, mereka dilihat terlalu bermuka-muka dan menngunakan kesempatan dalam kesempitan.
Terlalu taksub untuk mempertahankan kerusi yang selama ini milik PAS sehingga tidak memikirkan secara waras dan matang berkenaan tindakan mereka.

Tidak teringatkah dahulu mereka yang kerap mengecam dan menindas arwah, tapi sekarang cuba untuk menjaja nama beliau bagi kepentingan politik. Sah-sah sudah jauh menyimpang dengan dasar perjuangan PAS yang membawa agama Islam sebagai asas perjuangan dalam parti kalau menghormati arwah juga tidak pernah tejadi ketika beliau masih bernyawa.
Rakyat sudah pasti tidak bodoh untuk menilai situasi ini, bukan untuk berkempen, tetapi memikirkan dasar kemanusiaan dan sikap mereka yang tidak berperasaan ini membuatkan orang bertambah jengkel dan meluat dengan PR.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana