DASAR PEGUAM PAKATAN, PENJENAYAH DIBELA!!!

Itu hakikat yang mereka sendiri tidak dapat ketepikan kerana memang itulah perjuangan yang dibawa oleh mereka sejak kebelakangan ini.

Dimulut, diorang tuntut Kerajaan mengatasi kadar jenayah yang berlaku di Malaysia. Tapi dari segi tindakan, mereka sendiri membela penjenayah yang melakukan jenayah.

Sebab apa? Sebab penjenayah tu semua bagi diorang makan. Penjenayah tu yang bayar duit beras diorang hari - hari. Tu pasal la diorang mati - matian membela penjenayah ni.

Mujur la Malaysia ada seorang Menteri yang lantang bersuara macam Datuk Seri Zahid Hamidi ni yang mampu membuatkan penjenayah semua panas punggung. Malah Merosakkini pun panas Bontot dibuatnya!!!

SHAH ALAM: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mempersoalkan kenapa pejuang hak asasi tidak membela hak asasi anggota polis.

Dalam tweetnya hari ini, beliau juga bertanya di mana hak asasi mangsa rompak, tembak dan bunuh.

“Mana hak asasi utk polis dan mangsa rompak, tembak dan bunuh. Kenapa pejuang hak asasi tidakpun membela? Hak asasi hanya utk penjenayah?" soal beliau.

Zahid dikritik oleh portal berita pro-pembangkang Malaysiakini dan The Malaysian Insider serta pemimpin Pakatan Rakyat dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berikutan kenyataannya pada satu majlis tertutup di Melaka pada 4 Oktober lalu.

Dalam perjumpaannya dengan pemimpin masyarakat itu, Zahid dipetik sebagai berkata polis diarah supaya menembak penjenayah tanpa bersoal jawab terlebih dahulu.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam reaksinya hari ini mengakui ada keadaannya polis boleh bertindak tanpa memberi amaran.

"Jadi saya hendak jelaskan kalau penjenyah itu bersenjata api, berbahaya dan mengancam anggota keselamatan polis, maka polis berhak mempertahankan keselamatan mereka,” kata Anwar dalam sidang media di ibu pejabat PKR.

Bagaimanapun, Ketua Pembangkang itu berkata Zahid tidak boleh membuat kenyataan secara umum kerana ia memberikan ruang kepada polis untuk bertindak secara tanpa batasan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana