Mazlan enggan minta maaf isu 'bankleaks'..Ini Ker Cara PR...Mahu Tutup Mulut Saman?

BUKIT MERTAJAM - Bekas calon Barisan Nasional Parlimen Permatang Pauh, Dr Mazlan Ismail tidak mahu melayan notis permohonan maaf yang difailkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pengerusi DAP, Karpal Singh berhubung isu surat misteri membabitkan kedua-dua pemimpin tertinggi pembangkang itu.
 
Beliau menyifatkan notis permohonan maaf itu sebagai tidak masuk akal kerana beliau hanya meminta penjelasan daripada kedua-dua pemimpin itu berhubung perkara itu dan bukan membuat sebarang tuduhan.
 
"Saya menerima surat permohonan maaf yang bertarikh 5 September itu pada 8 September. Saya berasa amat hairan kenapa saya menerima notis tuntutan maaf daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Karpal Singh berhubung surat misteri 'bankleaks' berkenaan.
 
"(Sudah) berapa kali saya tegaskan saya hanya meminta penjelasan daripada mereka berdua. Saya mewakili hampir 6,000 pengundi Permatang Pauh yang menerima surat-surat tersebut, hanya minta penjelasan daripada mereka berdua. Mereka (pengundi) minta saya timbulkan perkara tersebut," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
 
Mazlan berkata notis sama turut diserahkan kepada beberapa media arus perdana yang melaporkan isu berkenaan.

Pada Ogos lepas, Mazlan mendedahkan menerima kira-kira 6,000 surat bertajuk 'Bankleaks Anwar/Karpal' yang dihantar ke rumahnya mengaitkan Anwar dan Karpal dengan kes rasuah membabitkan institusi kehakiman dan Jabatan Peguam Negara.
 
Bagaimanapun, Anwar dan Karpal menafikan pendedahan kandungan surat berkenaan dan membuat laporan polis supaya satu siasatan dan tindakan segera dibuat oleh pihak berkuasa.
 
Mazlan berkata, Anwar dan Karpal sepatutnya menyerahkan notis sama kepada 6,000 orang yang turut menerima surat misteri berkenaan.
 
"Tindakan Datuk Seri Anwar dan Karpal ini melambangkan sikap 'pilih bulu' mereka bila bercakap tentang integriti, keterbukaan dan keadilan. Saya telah menyerahkan semua salinan surat tersebut kepada SPRM (Suruhanjaya
Pencegahan Rasuah Malaysia) untuk tindakan lanjut," katanya.
 
Katanya, beliau juga bersedia untuk menghadapi sebarang tindakan susulan daripada pihak Anwar dan Karpal. - Bernama

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana