MAT SABU SIFATKAN PERTANDINGAN DALAM PAS TIDAK DEMOKRASI

Takut akan persaingan dan kekalahan dalam pemilihan Muktamar PAS Ke-59 yang dijadualkan 22 November depan membuatkan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menegaskan pertandingan yang diadakan di dalam parti itu bertujuan untuk memilih bukan cara untuk menyingkirkan pemimpin.

Mat Sabu dijangka akan diheret ke pertandingan dengan ada calon ulama yang akan menentangnya dalam pemilihan Timbalan Presiden PAS seperti mana yang dikehendaki Mursyidul Am PAS, Nik Aziz.

Desakan itu susulan PAS kini sudah tergelincir daripada landasan Islam sebenar dan dipengaruhi anasir-anasir luar seperti idealogi liberal yang dibawa PKR dan Anwar Ibrahim.

Sambil menyifatkan jika wujud pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden PAS, maka ini akan memecahbelahkan perpaduan dalam PAS yang kini dikuasai golongan liberal. Jika ini terus berlaku masa depan PAS akan menjadi kabur.

“Ini trendnya dan saya hairan bagaimana ia muncul.

"Jika tidak ditangani dengan baik dalam masa terdekat kita bimbang masa depan PAS yang dilihat cemerlang sekarang ini akan kabur di masa depan.

Dalam usaha untuk terus menjawat jawatan Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu akan terus mempertahankan dirinya walau apa cara sekalipun sebagai mewakili Anwarinas dan idea liberal dalam PAS.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana