Gelang Patah! Kit Siang tak peduli rumah mampu milik...Undilah Lagi DAP

Admin harap kerajaan jangan bagi muka kepada mereka mereka ini...Bila sudah dapat mereka lupa dan tak menghargai apa yang kerajaan tolong...talam 2 muka semuanya ini.

Lima tahun dulu pun, DAP Pulau Pinang yang diketuai oleh Lim Guan Eng cakap, rumah mampu milik adalah keutamaan Kerajaan Negeri yang dipimpinnya. Kononnya, DAP akan melebihkan rakyat marhein dan mengenepikan semua projek-projek mewah yang dikatakan memberikan keuntungan besar kepada kroni.

Tidak itu sahaja, Lim Guan Eng juga bermegah-megah dengan kebajikan yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang ditadbir oleh DAP dengan dia sendiri sebagai Ketua Menteri sehinggakan PAS menggelarkannya sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz.

Sedangkan, sehinggalah penggal tamat, TIDAK SEBUAH RUMAH MAMPU MILIK pun dibina. Bahkan DAP telah merampas sebidang tanah yang sepatutnya digunakan untuk pembinaan rumah mampu milik dan dijual kepada sebuah syarikat asing yang mahu mendirikan sebuah hospital swasta beryuran mahal.

Sementara itu, kerajaan negeri Johor sedang melakukan perubahan bawah Menteri besar baru:

Walaupun program sedang diusahakan, blog Melayu Pasir Gudang mencadangkan:

"Kerajaan Negeri harus lebih proaktif dalam menangani masalah perumahan rakyat ini, penambahbaikan harus di lakukan terhadap Dasar Perumahan Negeri Johor, kouta 40% tidak lagi mencukupi untuk memenuhi kehendak rakyat, harusnya kepimpinan baru memikirkan untuk menaikkan lagi kuota tersebut.

Estate perumahan yang 100% membina rumah mampu milik (mampu di miliki oleh rakyat Johor) haruslah di wujudkan.

Kuota Bumiputera mestilah di teruskan bagi mengimbangi polarisasi penduduk di kawasan bandar-bandar utama. Jangan nanti hanya satu kaum yang memonopoli kawasan bandar.

Kadar cukai tanah dan cukai pintu juga perlu di kaji semula selaras dengan perkhidmatan yang di berikan."

Jangan dok layan Lim Kang Ho sial. Dia nak buat duit saja dan bukan peduli pasal rakyat marhaen.

Gani pun tak boleh dia dapatkan undi Cina di Gelang Patah.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana