CHIN PENG TERIMA PINGAT KEHORMATAN DARI PENJAJAH BRITISH...SEDARLAH YANG MENYOKONG KOMUNIS

Kata macai2 PAS seperti Mat Sabu dah Khalid Syiah Ismath bahawa gerakan Cina Komunis Malaya adalah gerakan kebangsaan menentang penjajah British..

Tapi kalau Chin Peng dan pengganas Cina Komunis Malaya tu pejuang anti-penjajah, mengapa gambar ini menunjukan CHIN PENG menerima pingat kehormatan dari kerajaan penjajah British melalui Admiral Lord Mountbatten (bapa saudara Putera Charles, Putera Mahkota England)??

Jawabannya ialah gerakan Cina Komunis Malaya dan Chin Peng sebenarnya adalah anjing2 British dan pesuruh2 British..

Ketika Jepun menakluk Malaya dan mengusir British, British membantu Chin Peng dan Cina Komunis Malaya membentuk satu pasukan militan bernama MPAJA (Malayan People Anti-Japanese Army; Tentera Rakyat Malaya Anti-Jepun)..

British mengarahkan MPAJA supaya melancarkan perang gerila ke atas tentera penakluk Jepun.

Untuk itu, British memberikan latihan ketenteraan dan bantuan kewangan kepada MPAJA, Parti Komunis Malaya dan gerakan Cina Komunis Malaya. Latihan ketenteraan diberikan British kepada MPAJA dan PKM di Sekolah Latihan Khas 101 (101st Special Training School)..

Cina Komunis Malaya bekerjasama dengan British dengan harapan selepas Perang Dunia Kedua dan selepas Jepun dikalahkan, British akan menyerahkan Tanah Melayu kepada kaum Cina melalui Parti Komunis Malaya yang hampor 100% ahli dan pemimpinnya adalah KAUM CINA.

Maklum saja, pada waktu itu, KAUM CINA adalah 47.6% penduduk Malaya (1.7 juta orang), manakala Melayu cuma 34.3% (1.2 juta orang). India dan lain2 adalah 18% (650,000 orang).

Namun, selepas British kembali setelah Jepun dikalahkan, hajat kaum Cina dan Cina Komunis Malaya tak kesampaian.

British enggan serahkan Tanah Melayu secara ekslusif kepada kaum Cina.

British anggap Cina hanyalah KAUM PENDATANG dan Melayu adalah KAUM PRIBUMI dan TUAN TANAH negara TANAH MELAYU dan satu2nya bangsa yang berhak mewarisi Tanah Melayu.

Kemungkinan besar Britih telah sedar kesilapan mereka membawa masuk terlalu ramai kaum pendatang Cina hingga menenggelamkan kaum asal Tanah Melayu..

Maka dari situlah Cina Komunis, Parti Komunis Malaya dan Chin Peng mula menyerang British melalui pembentukan kumpulan militan MPABA (Malayan People Anti-British Army; Tentera Rakyat Malaya Anti-British). MPABA kemudain bertukara nama ke MPLA (Malayan People Liberation Army; Tentera Pembebasan Rakyat Malaya)

British menang dengan bantuan bangsa Melayu yang sudah sedar waktu ini bahawa gerakan komunis Malaya adalah GERAKAN KAUM CINA UNTUK MENJAJAH TANAHA MELAYU SELEPAS MENGUSIR PENJAJAH BRITISH...

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana