Budak darjah 2 diasuh jerit tumbang Najib dn dendam pada kerajaan...Apa Sudah JAdi Ni PAS?


1.Kanak-kanak sekitar 6 tahun hingga 11 tahun telah diasuh serta dididik oleh majoriti ahli PAS supaya mendoktrinkan anak-anak mereka bermula dari tadika supaya membenci Umno, membenci kerajaan, dan membenci Najib. Kebanyakkan ideologi ini telah diterapkan di tadika PASTI.

2.Kefahaman ideologi ini telah membawa satu kesan yang buruk dimana kesannya adalah apabila mereka besar, mereka akan mengkafirkan sesiapa sahaja ahli Umno kafir, sesiapa sahaja orang Umno yakni mereka adalah sesat dan tempat mereka sudah 'confirmed' ke neraka.

3.Kanak-kanak seharusnya tidak dibenarkan berpolitik atau mencampuri mana mana kaitan isu politik kerana dengan diterapkan kefahaman ideologi ini, mereka mungkin memahami nya dengan kefahaman yang salah. Seperti, jika budak-budak ini ternampak sticker Umno pada kereta rakan ayahnya, lalu budak ini akan membenci sahabatnya itu dan memutuskan hubungan persahabatan, atas dasar ayah atau ibunya adalah orang Umno.

4.Sehingga apabila mereka besar, mereka merasakan seperti PAS itu adalah suatu agama. Walhal, PAS itu cumalah parti politik seperti mana Umno, Pkr, dan Dap. Mereka apabila besar, sudah tidak dapat membezakan yang mana satu agama, dan yang mana satu parti politik. Ini yang akan membawa kesan iaitu Umno itu tidak pernah langsung memperjuangkan agama Islam. Mereka yakin hanya PAS yang membela Islam.

5.Masa yang sesuai untuk mereka memahami politik secara asasnya mungkin adalah pada umur 16-18, adapun masih ada orang mengatakan umur itu masih lagi awal itu didedahkan. Biarlah mereka kanak-kanak ini dibesarkan dalam suasana sebagai seorang kanak-kanak biasa. Jangan didoktrinkan politik di minda mereka. Kerana kanak-kanak tidak dapat memikirkan dengan teliti adakah keputusan mereka itu betul atau salah. CLICK SHARE supaya kita dapat mengambil pengajaran!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana