Azizan Baru Meninggal, Macai PR Dah Sibuk Gesa Mat Sabu Jadi Calon

MEMANG betullah PAS ini yang paling penting pada dia hanyalah undi dan kuasa.  Kalau sebelum ini penulis nampak perangai buruk semasa ADUN Kuala Besut, Allahyarham Dr A Rahman Mokhtar meninggal dunia Julai lepas, kali ini perkara sama berlaku semasa mantan Menteri Besar Kedah, Allahyarham Tan Sri Azizan Abd Razak baru sahaja menghembus nafas terakhir.

Penulis pun tahu majoriti penyokong Pakatan di seluruh negara menyalahkan arwah sehingga Kedah boleh terlepas semula ke tangan BN.  Krisis politik yang berlaku antara arwah dan 2 bekas Exco negeri Kedah tahun lepas, menjadi asas kepada dakwaan tersebut.

Itulah dendam yang berpanjangan sampai sekarang, walaupun setelah arwah meninggal dunia.

Maka tidak hairanlah kenapa sebaik berita tentang pemergian Azizan mula disahkan seawal 11.30 pagi, sudah ada blog-blog pembangkang yang mencanangkan agar Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu dicalonkan di DUN Sungai Manis bila pilihanraya kecil diadakan kelak.

Penulis tak mahu menyebut blog mana kerana tidak mahu bagi publisiti percuma, tapi cukuplah penulis katakan, sudah ada yang meroyan mahu lihat Mat Sabut dicalonkan di Sungai Limau.

Sebabnya mudah saja, ramai tak dapat menerima pemimpin yang kelihatan popular macam Mat Sabu, kalah bertanding di kubu kuat PAS di Pendang dalam PRU13 yang lepas.

Yang depa tak tau, Mat Sabu popular di mata orang mana, sedangkan yang nak undi orang Pendang.  Orang Pendang nak lebai, PAS pi hantar kepala macai, mana tak kalah.

Sekarang nak bubuh Mat Sabu di Sungai Limau pulak?  Pendang yang hardcore pun boleh terkangkang, di Sungai Limau pulak lagi.

Apa sekalipun, moral ceritanya, inilah buruk perangai orang PAS kalau semua nak tau.  Arwah tu baru pejam mata buat selama-lamanya, depa dah canang Mat Sabu jadi calon.

Penulis jangka keadaan ini nanti akan berpuluh kali ganda lagi teruk dari Kuala Besut kerana ia melibatkan kerusi yang memang sedia ada milik PAS.  Lagipun ini bukan bulan puasa dimana syaitan semua dirantai.

Penulis mendengar PAS tidak yakin dapat kekal di Sungai Limau kalau pilihanraya diadakan semula disitu.  Sebab itulah khabarnya arwah tidak dibenarkan untuk meletakkan jawatan sebagai ADUN walaupun keadaan kesihatannya semakin merosot.Malah arwah dipaksa mengangkat sumpah di katil hospital sebab PAS nak elak pilihanraya semula.

Sekarang sudah tidak ada pilihan dan penulis harap rakyat di kawasan tersebut mengambil kira ‘layanan’ yang diberikan pucuk pimpinan PAS terhadap arwah Tan Sri Azizan dulu bila masa memilih sampai nanti.

Buat masa ini, semua pihak harus menghormati arwah sebagai bekas pemimpin negeri dan parti.  Apa persengketaan lama dan polemik politik, letak tepi dulu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana