Anwar dakwa pemimpin Umno takut berdebat dengannya...Belum Jumpa Buku Dengan Ruas Lagi.

KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas pemimpin Umno kerana menolak cadangan beliau untuk mengadakan dialog terbuka dengan kerajaan bagi menangani isu-isu utama negara.

"(Pemimpin Umno) takut berdebat dengan saya," katanya.

Beliau menyifatkan dialog antara kerajaan dan pembangkang sebagai "biasa" dan "sihat".

Anwar dengan tegas menafikan yang dialog tersebut bertujuan untuk membentuk kerajaan perpaduan sepertimana yang ditakuti oleh sesetengah pemimpin Umno.

"Ini menunjukkan bahawa mereka (pemimpin Umno) tidak membaca perutusan Merdeka saya. Saya meminta perbincangan dalam empat isu-isu penting, termasuk prestasi yang lemah ekonomi, peningkatan kadar jenayah, rasuah, dan ketegangan kaum dan agama," katanya dipetik Malaysiakini.

Anwar, yang juga Ketua Umum PKR, dalam perutusan Merdeka beliau pada 30 Ogos menyaran dialog terbuka dengan BN.

Katanya, walaupun Pakatan Rakyat menang undi popular dalam pilihan raya umum lepas, beliau terbuka untuk berbincang dengan kerajaan mengenai isu-isu penting demi masa depan negara ini.

Anwar berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri pelancaran buku baru mengenai pengerusi DAP Karpal Singh - 'Karpal Singh: Tiger of Jelutong' di Kuala Lumpur, malam tadi.

Buku ini ditulis oleh wartawan New Zealand, Tim Donoghue.

Apabila ditanya mengenai gesaan Menteri Belia dan Sukan, Sukan Khairy Jamaluddin supaya Pakatan menamakan Kabinet bayangannya, Anwar berkata: "Saya nasihatkannya (Khairy) beri tumpuan kepada kerja-kerjanya sebagai menteri.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana