PANASS! Sorang Lagi Ahli Parlimen Dap yang BEBAL!

Apa punya bebal ahli Parlimen DAP Kulai, Teo Nie Ching. Dia bertanya secara terbuka berapa polis dalam Cawangan Khas.

Katanya, statistik tidak pernah berdusta dan dalam jawapan bertulis kepada bulan ini, menteri dalam negeri berkata: "Sejumlah 112,583 anggota polis berpakaian seragam, 10,150 (9 peratus) berada dalam Jabatan Siasatan Jenayah, 4,224 (3.8 peratus) dalam Siasatan Jenayah Narkotik dan 1,663 (1.4 peratus) di Jabatan Siasatan Komersial."

Menteri dalam negeri enggan menyatakan berapa ramai anggota polis yang berada di Cawangan Khas.

Anak cina komunis berasal dari Batu Pahat ini mengandaikan hanya 9 peratus daripada anggota polis yang terlibat secara langsung membanteras jenayah di luar sana dan kenyataan ini tidak boleh diterima.

Malah jika kita sertakan sekali Narkotik dan Jenayah Komersial, hanya 14.2 peratus daripada keseluruhan pasukan polis memberi tumpuan kepada membanteras jenayah di jalanan.

Angka ini jelas terlalu rendah. Bilangan anggota polis yang terlibat dalam membanteras jenayah tidak harus 14.2 peratus tetapi sekurang-kurangnya 50 peratus.

Dalam erti kata lain perlu ada sekurang-kurangnya 56,000 anggota polis berpakaian seragam berkawal di tempat awam dan bukan 16,037 orang sahaja.

Hoi Cina yang tak mandi wajib bila haid!

Apa lu mahu sibuk? Cawangan Khas terlibat dalam penumpulan maklumat dalam mencegah masaalah keamanan dan threat dari semua pelbagai sudut - tak kira teroris, jenayah, politik, ekonomi, korporat, dan lain.

Baik pembangkang dan pemerintah pun diintip. Isu pasal masa lepas bukan saja Pembangkang kena ISa tapi UMNO dan BN pun turut kena.

Threat boleh datang dalam pelbagaai rupa.

Lu sibuk-sibuk tu ada tahu ka berapa CIA, KGB, MI5, SIngapore Staitrs Times, China NewAgency dll.? Pemimpin politik dan ahli parlimen mereka tak tanya soalan bodoh macam gitu. Mereka tak akan dedah isu keselamatand an kedaulatan negara.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana