Lim Guan Eng Kena Belasah Beb...Shuhaimi Baba Anggap KM Pulau Pinang Berfikiran Sempit

PETALING JAYA: Penerbit dan pengarah filem, Datin Paduka Shuhaimi Baba membidas Kerajaan Negeri Pulau Pinang dengan menganggap Ketua Menterinya, Lim Guan Eng sebagai berfikiran sempit kerana gagal membezakan karya seni dengan politik.

Shuhaimi atau lebih mesra dipanggil Shumi berkata, tindakan Lim melarang filem Tanda Putera daripada ditayangkan di pawagam seluruh negeri itu sebenarnya menjadikan karyawan seni sebagai mangsa politik.

"Jika betul dia (Lim Guan Eng) ingin menyekat tayangan filem tersebut di negeri itu, ia adalah sesuatu perkara yang tidak matang dan bersikap prejudis.

"Beliau seharusnya dapat membezakan politik sempitnya dan industri kreatif negara," katanya kepada mStar Online, ketika dihubungi di sini, Rabu.

Shumi berkata demikian ketika diminta mengulas langkah kerajaan negeri Pulau Pinang pada Rabu yang meminta semua pengusaha panggung wayang di negeri itu tidak menayangkan filem kontroversi, Tanda Putera.

Lim mendakwa filem itu mempunyai adegan yang boleh mencetuskan provokasi. apabila beberapa pemuda Cina dipaparkan membuang air kecil di perkarangan rumah Menteri Besar Selangor serta di satu bendera Malaysia.

Tambah Shumi, jika pihak pawagam menyekat tayangan filem tersebut tanpa persetujuan pihaknya, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) boleh mengambil tindakan menarik balik lesen pawagam kerana filem berkenaan berada di bawah skim wajib tayang.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana