Lelaki Pukul Wanita Dengan Tukul Besi Dalam Video Didakwa Di Mahkamah

SEREMBAN: Siow Kong Poh, 33, yang dikatakan sebagai lelaki dalam video yang dilihat memukul bekas teman wanita bekas menggunakan tukul besi dan menghentaknya, mengaku tidak bersalah apabila dia didakwa di Mahkamah Majistret di sini kerana menyebabkan cedera serius dengan senjata.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu terhadap Lim Pui Lee di rumahnya di Taman Jasper Jaya pada Sabtu lalu, yang dilaporkan menyebabkan bekas teman wanitanya itu menerima 30 jahitan di kepala.

Dia dibenarkan diikat jamin sebanyak RM3,200. Menurut laporan media, kedua-duanya, yang pernah bercerai sebelum ini, menjalinkan hubungan selama hampir 10 tahun sebelum kejadian berlaku.

Ketua Polis Daerah Seremban, ACP Saiful Azly Kamaruddin berkata, polis memutuskan untuk mendakwa suspek ekoran ia melibatkan kepentingan awam.

Video berkenaan kini tersebar luas dipercayai dirakamkan oleh anak Lim.Di dalam video itu menyaksikan seorang lelaki memukul seorang wanita berkali-kali, menghentak kepalanya dengan tukul besi.

Kelihatan seorang wanita lain dilihat cuba menghalang daripada pukulan berlaku, manakala kedengaran suara merayu untuk menghentikan pukulan itu.

Video itu disiarkan di halaman Facebook "Malaysian Crime Awareness Campaign" (Kempen Kesedaran Jenayah Malaysia), yang dikongsi sebanyak 160 kali sejak ia dimuat naik pada Isnin.

Video itu yang disiarkan di YouTube telah ditonton lebih 6,800 kali.

Ketua Polis Daerah Seremban, ACP Saiful Azly Kamaruddin berkata, serangan itu berkaitan dengan masalah dalaman dan suspek ditangkap pada hari yang sama.

Mangsa menerima rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Tuanku Jaafar di Seremban.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana