Ini lambang kebebasan?? Kebebasan bersuara, kebebasan bertindak, berhimpun, berkemah, berbaring dan hak asasi rakyat.


Nasib baiklah polis trafik ini memakai topi keledar, wajahnya terlindung. Jika wajahnya terdedah dan dilihat oleh orang dari seluruh dunia, alangkah tebalnya rasa malu beliau terutama kepada keluarganya, apabila budak hingusan sebaya anak dia berusia 22 memperlakukan dia sedemikian. Tak apa tuan polis, dia berani sebab dia ramai je, dalam balai tempoh hari dia menikus dan tunjuk muka baik..kemudian bila peguamnya tiba wah, dia dah mula berani kembali. Itu salah satu balasan yang dia terima kini. Esok lusa belum tahu.

Presiden IKATAN dan Presiden PAS berganding tangan dalam menjayakan demontrasi BERSIH3. Mereka hampir sebaya umur, sebab itu kena hati-hati agar tidak sesak nafas, pitam dan tumbang dalam kesesakan orang ramai begini. Jasa UMNO/BN terlalu besar kepada Kadiaq ini dan juga kaum keluarga dia, namun apakan daya dia kini memilih untuk menyalahkan UMNO dalam semua perkara. Paling tidak munasabah kenyataan Kadiaq dalam ceramah dia ialah di Malaysia tidak ada kebebasan bersuara. Benarkah???

Bila Karpal Sinki bersuara pemimpin PAS terpaksa tunduk layu, membisu dan akur. Mereka akan kata media BN putar belit dan merekasaya cerita demi untuk memulihkan harga diri mereka. Terang-terang pemimpin DAP ini menghina Islam, tetapi mereka kata, tak apa sebab mereka belum faham Islam. Kadang-kadang Nik Aziz kata Karpal ni dah faham Islam.

Ramai pemimpin DAP berselindung dengan ayat "maaf kalau saya silap" lepas tu mereka mula membaca surah-surah suci dan menerima tepukan gemuruh daripada penyokong tegar PAS. Pemimpin dan penyokong tegar pula tanpa rasa berdosa membiarkan kafir laknat mempersendakan ayat-ayat suci. Mereka pasti menerima balasan Allah swt suatu hari nanti kerana bersubahat menghina ayat suci Allah.

Itu di depan penyokong PAS, di belakang penyokong PAS pula puak ultra kiasu ini mulalah mempertikaikan semua perkara tentang PAS, termasuklah hukum hudud PAS potong tangan, potong kaki dan potong lancau. Itu jelas dalam ceramah mereka yang di videokan dan boleh ditonton di seluruh dunia. Namun pemimpin dan penyekong tegar PAS terus membisu demi menjaga hati rakan sekongkolan mereka.

Mengundi calon PAS akan mendapat pahala, mengundi calon UMNO tidak akan dapat pahala sebab UMNO 'tolak' islam. Bagaimana pula jika calon itu antara calon UMNO yang beragama Islam bertanding dengan calon Pakatan Haram yang bukan beragama Islam. Masih dapat pahalakah.? Jelas sentimen mengundi dapat pahala ini akan menjerat PAS kelak. Mereka akan menerima balasan kerana 'memperjuangkan' Islam secara tidak ikhlas sebaliknya untuk kepentingan politik semata-mata.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana