Abang terkejut lihat adik terjunam ke gaung

KUALA LUMPUR - Seorang abang tidak menyangka percutian adiknya ke Genting Highlands semalam, berakhir dengan tragedi apabila bas yang dinaiki terjunam ke dalam gaung di KM3.5 Jalan Genting Highlands, hari ini.
 
Mohd Nor Fazli Sharuddin, 26, abang kepada Nor Maizatul Shazana berkata beliau mendapat berita sedih itu kira-kira 3 petang daripada ayahnya dan bergegas ke lokasi kejadian untuk mengesahkan status adiknya.
 
"Saya adalah waris yang pertama sampai di lokasi kejadian dan ketika itu difahamkan hanya 16 orang sahaja yang hidup. Saya cuba menghubungi Hospital Bentong, Kuala Lumpur, Selayang dan Sungai Buloh untuk mengetahui di mana adik saya.
 
"Pukul 6.30 petang saya dapat maklumat bahawa adik saya berada di Sungai Buloh. Mak hampir pengsan apabila mengetahui bahawa adik terlibat dalam kemalangan sedemikian," katanya kepada Bernama di Hospital Sungai Buloh di sini, malam ini.
 
Mangsa Nor Maizatul, 23, yang mengikuti empat rakannya bercuti ke Genting Highlands dilaporkan stabil dan mengalami patah tulang betis serta pergelangan kaki.

Nor Maizatul merupakan anak saudara kepada Wartawan Meja Sukan Bernama Ahmad Muliady Abdul Majid.
 
Turut ditempatkan di Hospital Sungai Buloh ialah seorang warganegara Korea Selatan, Kang Byoung Yuk, 60, yang dilaporkan patah tulang rusuk serta tulang pelvik selain mengalami pendarahan pundi kencing. Beliau bagaimana pun dilaporkan stabil.
 
Difahamkan Byoung Yuk sedang bercuti di negara ini.
 
Sementara itu, kaunter pendaftaran wad kecemasan Hospital Sungai Buloh sesak dipenuhi anggota keluarga mangsa sejak 7 petang untuk pengesahan status anggota keluarga masing-masing.
 
Kebanyakan mereka kelihatan sedih dan ada yang menangis teresak-esak sambil ditenteramkan anggota keluarga malah kebanyakan mereka juga enggan ditemubual wartawan.
 
Bagaimana pun, kawasan zon kecemasan hospital ini mulai lengang apabila anggota keluarga mangsa nahas mula beredar selepas menyedari waris mereka tidak ditempatkan di hospital ini. - Bernama

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana