SUBURNYA KEBEBASAN BERSUARA ALA DAPigs!!!

Hebat! Memang cukup hebat betul Khalifah PAS ni ye. Patut la PAS agung - agungkan sangat Si Guan Eng Lidah Biawak ni. Hebat dia tak terkata.

Tapi hebat tu bukan la dari sudut yang boleh kita puji. Sebaliknya, hebat Si Biawak Guan Eng ni hanya sekadar Hebat mengalih perhatian rakyat.

Benda ni pun bukan kali pertama dia buat. Tapi dah banyak kali dah. Setiap kali dia kantoi buat kesilapan, dia pasti akan jadikan orang lain sebagai kambing hitam.

Sama la macam kes pemilihan CEC dulu. Dia boleh kata kesilapan berlaku atas alasan teknikal yang melibatkan sistem komputer yang diguna pakai.

Akibat dari itu, maka dia pecat la orang yang bertanggungjawab diatas kesilapan tersebut semata - mata nak mengaburi mata rakyat. Akhirnya, rahsia dia terbongkar juga.

Dah memang terang - terangan dia menipu dalam pemilihan CEC tu. Dan perkara tu berjaya dibuktikan oleh ahli - ahli DAPigs sendiri. Pun Si Biawak Guan Eng tu tak nak mengaku.

Kali ini, kes dalam sidang Dewan Undangan Negeri pulak timbul. Katanya, puak - puak Rejim DAPigs tu telah membatalkan sesi soal jawab dalam sidang DUN.

Kalau diikutkan kebiasaan, sewaktu sesi soal jawab ni la Exco yang berkenaan perlu menjawab soalan - soalan yang dibangkitkan oleh ADUN berkaitan isu yang berbangkit.

Tapi, dalam sidang DUN kali ini, tidak ada soal jawab diadakan bagi menghalang ADUN yang terlibat mempertikaikan tindakan Rejim DAPigs di Pulau Pinang.

Hakikatnya, memang itulah yang hendak dilakukan oleh SI Biawak Guan Eng tu. Dia tak nak ada orang yang mempersoalkan apa yang dia dah buat di Pulau Pinang.

Dengan cara menghapuskan sesi soal jawab tu, maka dia boleh buat apa sahaja yang dia nak tanpa perlu risau ada orang yang akan menjadikannya isu dalam sidang DUN.

Bila isu itu dijadikan satu pertikaian dan diperbesarkan oleh rakyat, maka Si Biawak Guan Eng ni macam biasa la. Dia akan jadikan orang lain sebagai Kambing Hitam dia.

Dan penyudahnya, Penasihat Undang - Undang Negeri dan Setiausaha DUN jugak yang kena jual dek Si Biawak Guan Eng tu. Diorang jugak yang dipersalahkannya.

Persoalannya sekarang, adakah Si Biawak Guan Eng tu akan buat perkara yang sama seperti yang pernah dilakukan sebelum ini iaitu mengenakan tindakan terhadap mereka? Kalau setakat cakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana