Pendakwaan Terpilih, Guan Eng Bela Alvivi..

Puak DAP sentiasa tidak akan senang duduk kalau ada tindakan undang-undang dikenakan ke atas pengundi tegarnya walaupun terang-terang menghina agama Islam, seperti dalam kes pendakwaan ke atas Alvin Tan dan Vivian Lee (Alvivi) kelmarin.

Masa belum tangkap, mulut lancang sokong tindakan dikenakan, bila sudah kena tangkap dan didakwa, Guan Eng kata pendakwaan terpilih pulak. Kononnya Ibrahim Ali nak bakar Bible dan Zulkifli Nordin hina agama Hindu dalam satu ceramah semasa dia masih ahli PAS 10 tahun dulu tidak dikenakan tindakan kerana menghina agama lain.

Cuba nak belalah tu, cuma tak cakap terang-terang.

Modus operandi sama dengan PAS, sama juga, masa belum cakap lain, bila sudah cakap lain (minta orang Islam maafkan).

Rasa muak pulak nak nyatakan persamaan tapi tujuannya penulis hari ini cuma nak sebut bahawa yang mengamalkan ’pendakwaan; terpilih itu sebenarnya ialah Guan Eng dan parti pembangkang yang disertainya.

Penulis mulakan dengan video Zulkifli Nordinlah ya. Video itu semua orang tahu dirakam 10 tahun lepas dan semasa Zulkifli Nordin masih lagi ahli PAS – mengulang pulak, tapi nak kena disebutkan juga, nanti lupa.

DAP pun tahu kewujudan video tersebut, tapi mereka pilih untuk tidak dedahkan kerana sepanjang tempoh sehingga 2010, Zulkifli Nordin ialah penyokong dan ahli parlimen pembangkang, mampuslah kalau video ini keluar waktu itu. Buktinya (DAP tahu), elok sahaja Zulkifli Nordin dinamakan sebagai calon BN di Shah Alam, video itupun keluar.

Kalau video itu dari UMNO, baik masa Zulkifli Nordin bertanding 2004 dan 2008 atas tiket pembangkang, dah keluar dah video tu, tapi sebab pembangkang dalang video tersebutlah yang buat ia keluar pada 2013.

Simple logic.

Persoalannya disitu kenapa pembangkang tak keluar video itu masa Zulkifli Nordin bertanding pada 2004 dan 2008? Sebab masa itu dia sebelah engkau?

Jadi siapa yang buat dakwaan terpilih sekarang?

Begitu juga kes Ibrahim Ali. Ancaman nak membakar Bible itu datang setelah pihak Kristian berkeras juga nak bubuh nama Allah swt di dalam kitab Bible bahasa Melayu. Mahkamah belum selesai dengan kes tersebut lagi, masih tergantung tapi puak Kristian ini dah tergesa-gesa nak masukkan.

Siapa provok siapa dulu? Penulis tak nampak macam mana Ibrahim Ali salah kerana tidak ada sehelai pun kitab Bible yang dibakar, sedangkan dalam kes Alvivi yang cuba disokong Guan Eng ini (secara tidak langsung), sudah jelas gambar mereka menghina bulan Ramadhan dengan mengajak umat Islam makan daging babi semasa berbuka.

Malah Alvin dah mengaku pun buat gambar itu, atas alasan nak ’buat kelakar‘, tapi bila pergi Mahkamah, tak mengaku pulak. Sekarang buat kelakar sangatlah kau dalam penjara tu, silap-silap pada waktu ini sudah jadi ’isteri’ kepada mana-mana banduan dalam itu. Lantak kaulah.

Ini sahaja membuktikan tidak wujud soal pendakwaan terpilih. Peguam Negara memang betul bila mendakwa pasangan Alvivi ini dengan cepat, kalau lambat, takut ada pulak yang ambil tindakan sendiri.

Masa itu, kalau berlaku, terpilih tak terpilih, nasik dah jadi bubur. Itu ke yang Guan Eng nak?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana