Jangan Silap, Anwar Setiasa Konsisten Menyokong Israel

Tidak bersetuju dengan kenyataan Ahli Parlimen Simpang Renggam YB Liang Teck Meng (BN) yang mendakwa Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim hipokrit kerana menyimpan wang dalam jumlah yang besar dalam bank-bank Israel tetapi dalam masa yang sama mengutuk kekejaman rejim Zionis ke atas penduduk Palestin.

Entah dari mana Ahli Parlimen asal Gerakan ini memperolehi maklumat yang menunjukkan Anwar mengutuk konsisten mengutuk Israel, mungkin berdasarkan satu dua sokongan Anwar dan pakatan pembangkang pimpinannya terhadap satu dua kejadian kekejaman regim Zionis yang menggegar dunia.

Setakat satu dua itu, belum cukup lagi nak kata Anwar anti Israel.

Selain akaun dalam bank di Israel yang didedahkan Liang Teck Meng (berdasarkan sumber dari Wikileaks) kelmarin, Anwar kita tahu jarang mengutuk Israel secara terbuka, melainkan merujuk kepada satu dua kes yang tidak boleh dielak, kalau sokong juga, nanti nampak sangat pro Yahudi. Pada Anwar biarlah pro Yahudi, tapi jangan nampak sangat.
Di kemuncaknya, Anwar secara terbuka memberikan komitmen untuk melindungi Israel pada Januari 2012 dalam satu temuramah dengan The Wall Street Journal.

Semua ini menunjukkan Anwar memang konsisten tentang menyokong Israel dan fakta ini patut disebutkan selalu, takut-takut pulak ada yang terlupa.

Dalam masa yang sama, sementara isu wang simpanan Anwar bernilai beratus juta ringgit di luar negara ini bakal menjadi isu besar, Anwar wajib menjelaskan kepada rakyat berapa simpanannya di dalam negara pulak?

Maklum sajalah, kalau budak belaan Anwar macam Ahli Parlimen Pondan eh Pandan, si Raspussy itu diangkat macam hero rakyat kerana mendedahkan akaun syarikat NFC, kenapa jumlah wang akaun Anwar dalam bank tidak boleh didedahkan pulak?

Kan Anwar menyokong ketelusan dan keterbukaan?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana