DAP BANGANG... MINTA JAWATAN TINGGI, TAPI JADI ANGGOTA POLIS DAN TENTERA TAK MAHU!

Yang dimintanya adalah jawatan tinggi dalam kerajaan terutama sekali polis dan tentera. Tetapi pemimpin DAP seperti P.Ramasamy ADUN Perai yang juga merupakan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, tidak pula menyatakan apakah kempen yang telah mereka jalankan untuk meramaikan anggota-anggota keselamatan dari kalangan bukan Melayu...Peratusan Melayu-Bumiputera dalam pasukan keselamatan terlalu tinggi berbanding bukan Melayu-Bumiputera. Itu belum lagi dikirakan ahli-ahli bomba mahupun Pertahanan Awam serta anggota-anggota PBT....Dek kerana itulah, P.Ramasamy yang cukup tebal Hindu dan Indianya, ditempelak sampai biru birat muka legamnya apabila beberapa orang anggota Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional Pulau Pinang menempelaknya kerana berperangai hodoh dan mengapi-apikan, bukannya memberi galakan kepada kaum selain Melayu-Bumiputera menyertai pasukan keselamatan.

P.Ramasamy cuba membangkitkan isu kononnya kaum Cina dan India tidak berpeluang memegang jawatan penting dalam pasukan keselamatan. Mohd Zain Ahmad (BN-Penaga) berkata, persepsi yang cuba dimainkan oleh P.Ramasamy adalah jahat kerana terdapat banyak bukti bahawa kaum lain turut berpeluang menjawat jawatan penting dalam pasukan polis dan tentera sungguhpun bilangan anggota bawahan mereka boleh dibilang dengan jari.

Antara nama pegawai polis dari kalangan bukan Melayu yang disebut adalah Datuk Koh Hong Sun yang pernah menjadi Ketua Polis Negeri Pulau Pinang serta Ketua Polis Negeri sebelum beliau.

Secara logiknya, kalau jumlah anggota bawahan tidak seramai mana, pastinya peluang untuk ke jawatan lebih tinggi, tersangatlah sempit. Sebagai contoh dalam DAP sendiri, disebabkan tidak ramai India yang menjadi ahli-ahlinya, maka bilangan pemimpin tertinggi India DAP, hanyalah terdiri daripada golongan penjilat punggung Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang seperti P.Ramasamy sendiri.

Pangkat tinggi nak, tapi membabitkan diri, tak ramai... apa jenis manusia ler yang telah dilahirkan oleh DAP ni?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana