Bukit Aman Akan Siasat ‘Tweet’ Sanjeevan – KPN

PETALING JAYA: Polis Bukit Aman akan menyiasat salah satu daripada beberapa ‘tweet’ yang dibuat oleh Pengerusi MyWatch R. Sri Sanjeevan yang mendakwa polis telah mengarahkan ahli sindiket melepaskan tembakan di rumahnya.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata di Twitter: “Saya memberi jaminan kepada keluarga dan orang ramai bahawa kita akan menjalankan siasatan teliti dan akan melihat dalam semua aspek termasuk mereka yang didakwa oleh SS sebelum ini.”

Beliau menambah Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Hadi Ho Abdullah sendiri akan menyelia siasatan kes itu dan akan membuat tangkapan bagi membantu siasatan, jika perlu.

“Saya berharap Sanjeevan cepat sembuh untuk membantu kami dalam siasatan @PDRMsia,” Khalid menulis tweet.

Kira-kira lapan jam sebelum Sanjeevan ditembak pada pukul 4.30 petang Sabtu, beliau telah menulis tweet di @SanjeevanSS: “Polis @PDRMsia memberitahu beberapa rakan sindiket bahawa dia akan mendapatkan senjata api & memberitahu mereka supaya melepaskan beberapa tembakan di rumah saya untuk menakut-nakutkan saya / keluarga.”

Sanjeevan kemudiannya ditembak oleh seorang pembonceng motosikal yang berhenti di sebelah kereta BMW beliau ketika beliau menurunkan tingkap kereta untuk merokok di simpang berhampiran Taman Awana Indah di Jempol, Negeri Sembilan.

Sanjeevan berjaya memandu melarikan diri walaupun cedera teruk, meninggalkan penyerang di belakang, tetapi berhenti kira-kira 300 meter dari tempat kejadian di mana rakannya yang berada di dalam kereta, Ramesh Balakrishnan, 35, mengambil alih kenderaan untuk membawa mangsa ke Hospital Jempol.

Beliau masih dalam keadaan stabil tetapi kritikal. Sanjeevan dan MyWatch telah menjadi tajuk berita kerana mendedahkan rasuah dalam pasukan polis dengan sokongan daripada bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana