Video - Anwar Hina "Orang Melayu Paling Keparat, Cina Keluarga Kita"


Dalam ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim dihimpunan blackout 505 di Padang Merbok semalam yang sebahagian besarnya dihadiri oleh masyarakat cina, Anwar berkata, "Padahal kamu tahu, orang Melayu diantara paling keparat miskin dalam negara kita, orang cina keluarga kita".

Oleh kerana Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya merupakan orang Melayu, Anwar turut menyelar pengerusi SPR itu dan menyifatkan pengerusi SPR sebagai "bodoh lebih bodoh daripada budak sekolah"

Sebaliknya Anwar dilihat lebih membela tauke-tauke cina yang kaya raya dan langsung tidak mengaitkan nama-nama 'billionare' berketurunan cina sebagai menerima manfaat daripada pemerintahan kerajaan BN.

Anwar hanya berani mengaitkan nama tokoh Melayu seperti Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary dan tokoh India Ananda Krishnan, seolah-olah beliau menutup mata jika kekayaan itu dimiliki oleh orang cina seperti Robert Kuok, Vincent Tan dan lain-lain cina lagi biarpun mereka ini tidak terlepas daripada menerima manfaat hasil dari pemerintahan kerajaan BN.

Kebaculan Anwar kepada orang cina jelas dapat dilihat pada rakaman ucapan beliau dibawah, apabila Anwar dilihat 'bengong' dan terkedu seketika selepas menyebut nama Ananda Krishnan, Anwar tidak sebegitu lantang sebagaimana ketika beliau menyebut nama Syed Mokhtar, Anwar seperti teragak -agak untuk mengaitkan nama tauke cina sebelum mengambil keputusan untuk tidak mengaitkannya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana