Rumah urut ikut jantina tak selesai masalah..Memang Kelakar lah

SHAH ALAM - Cadangan untuk mewujudkan zon rumah urut mengikut jantina di Selangor dilihat tidak akan menyelesaikan kegiatan tidak bermoral.

Ahli Jawatankuasa Biro Penerangan Umno, Sulaiman Razak berkata, Kerajaan Negeri Selangor sepatutnya memberi tumpuan untuk menutup rumah urut khususnya yang beroperasi tanpa lesen yang kini menular di kawasan pinggir bandar ekoran pertumbuhan bilangan rumah urut di negeri ini.

"Sekiranya Selangor mahu rumah urut dibuat ikut jantina bukan satu penyelesaian, saya tak nampak itu jalan yang berkesan.

"Soalnya, siapa yang akan melaksana penguatkuasaan?

"Kita minta pihak berkuasa tempatan (PBT) Selangor ambil tindakan untuk tutup rumah-rumah urut lebih-lebih lagi Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pernah bertitah supaya tidak ada rumah urut di kawasan Shah Alam," katanya kepada Sinar Harian Online, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor, Datuk Teng Chang Khim yang mencadangkan supaya mewujudkan zon jantina bagi rumah urut bagi membendung gejala maksiat di negeri itu.

Dalam pada itu, Sulaiman yang juga Adun Permatang itu menegaskan, jika cadangan itu dilaksanakan, PR Selangor akan memperlihatkan bahawa industri rumah urut dan spa semakin bercambah tanpa kawalan.

Malah jelasnya tuduhan PR sebelum yang mengatakan pertumbuhan rumah urut itu diwarisi sejak pemerintahan BN nyata tidak berasas.

"Sepanjang PR menjadi kerajaan di Selangor, inilah aktiviti yang disokong kalau tidak kenapa tidak dibuat penguatkuasaan pun, memang mereka orang di sebalik.

"Tiada kebenaran, di zaman BN di Selangor kalau ada pun rumah urut, hanya yang berlesen dan boleh dikawal, kalau dapati melanggar, kita boleh batalkan lesen dan pemantauan akan dibuat.

"Jangan warisi apa exco lama buat," dakwanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana