'Kami tak gentar', kata penganjur Black505..Inilah Dikatakan Kurang Ajar Dan Biadap

KUALA LUMPUR - "Kami bersedia dikenakan tindakan polis, kami tidak gentar amaran dan kesulitan yang akan timbul," kata penganjur bersama Black505 Padang Merbok, Anthony Loke Siew Fook.

Ahli Parlimen Seremban dari DAP itu bagaimanapun akan memaklumkan tindakan lanjut pihaknya selepas ini bergantung kepada kenyataan pihak polis.

"Saya bersedia (dikenakan tindakan tegas polis).

"Kita tunggu dulu kenyataan pihak polis, baru kita beritahu apa tindakan kita selanjutnya," katanya kepada Sinar Harian Online ketika ditemui pada Konvenysen Pakatan Rakyat (PR) di Ampang, semalam.

Pada hari himpunan Sabtu lalu, pihak polis telah mengeluarkan kenyataan untuk mengambil tindakan tegas ke atas penganjur.

Pada 10 Jun lalu, Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Ahmad Phesal menolak permohonan Sekretariat Black505 untuk menggunakan Padang Merbok sebagai lokasi acara kemuncak perhimpunan itu.

Keputusan itu diambil memandangkan padang itu telah disewakan kepada Majlis Olimpik Malaysia untuk menganjurkan Larian Olimpik pada 23 Jun ini.

Ketika ditanya mengenai ramai peserta melanggar syarat Akta Perhimpunan Aman 2012 termasuk membawa kanak-kanak, beliau mendakwa pihaknya sudah memaklumkan perkara itu lebih awal.

Malah pihaknya juga telah mengarahkan peserta yang membawa kanak-kanak di bawah jagaan ibu bapa supaya pulang.

"Kita dah maklumkan peserta yang bawa kanak-kanak dan anak kecil supaya pulang.

"Kita tak boleh buat apa-apa kalau mereka berdegil," dakwanya.

Dalam pada itu, mengulas tindakan NGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendirikan khemah di Padang Merbok, beliau mendakwa tindakan itu tidak termasuk dalam agenda PR meskipun ia berkaitan memprotes keputusan PRU13 lalu.

"SAMM berkhemah di sana tidak termasuk dalam agenda PR.

"Itu atas tindakan mereka sendiri," tegasnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana