Fatwa songsang mati syahid Husam diselar

Kenyataan Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang menyifatkan mana-mana peserta yang terkorban ketika menyertai perhimpunan Blackout 505 Sabtu ini sebagai mati syahid merupakan fatwa songsang yang tidak sah dengan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, hal ini kerana mati syahid merupakan jihad mulia demi mempertahankan Islam, maka tidak layak untuk disama erti dengan perjuangan terdesak pakatan pembangkang.

Paling mengejutkan, tegasnya, ganjaran syahid yang dilaungkan Husam itu sama sekali tidak akan diperoleh mana-mana peserta kerana sudah jelas perhimpunan tersebut tiada kena-mengena dalam usaha membela kebenaran mahupun mempertahankan hak untuk menegakkan agama Allah.

"Andai kata ada yang terkorban, amatlah pasti jihad itu tidak akan diterima Allah, bahkan langsung tidak dikategorikan sebagai syahid fisabilillah, sebaliknya peserta bakal berdepan kematian yang sia-sia atau mati katak.

"Malah, sekiranya ada dalam kalangan peserta berniat untuk membunuh pihak lawan terutama pasukan polis, tindakan golongan itu boleh dijatuh hukum sebagai berdosa besar," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana