Adun Berapit Diserang Selepas Tegur Wanita Lakukan Pembakaran Terbuka

 BUKIT MERTAJAM: Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Berapit, Lydia Ong Kok Fooi mengalami beberapa kecederaan kecil apabila seorang wanita didakwa menyerangnya, selepas Ong menasihatinya supaya tidak melakukan pembakaran terbuka di kawasan kejiranan.

Ong, 48, berkata, beliau mengalami lembam pada bahunya dan kedua-dua tangan selepas seorang wanita menyerangnya dengan batang buluh.

Ong berkata, beliau ketika itu sedang memandu pulang ke rumahnya di Taman Intan di sini pada kira-kira pukul 7 petang pada Selasa apabila beliau mendapati wanita berkenaan membakar sampah di padang terbuka di taman permainan awam berhampiran.

“Apabila saya mula memberitahu wanita itu untuk tidak membakar secara terbuka, wanita itu berkata dia tidak peduli malah sekiranya dia melakukannya di hadapan rumah saya.
“Dan saya mula mengambil beberapa gambar menggunakan telefon mudah alih saya, dia kemudiannya memukul lengan kanan saya dan kemudian lengan kiri,” katanya pada sidang media di rumahnya di sini, Rabu.

Ong berkata, seorang jiran yang menyaksikan kejadian itu memberitahu bahawa dia pada awalnya mengesan wanita berkenaan mula membakar pada pukul 5 petang.

Katanya, beliau telah membuat laporan polis pada malam yang sama di Balai Polis Sungai Petani.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Khalil Ariffin mengesahkan laporan itu dan pihak polis akan menyiasat perkara tersebut.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana