5 Ribu Hadir, Sasaran 1 Juta, Peserta 505 Halang Landasan KTM

PORTAL berita pro pembangkang sebentar tadi melaporkan 10 ribu orang sedang berada di Padang Merbok bagi mendengar ucapan berapi-rapi penuh hasutan oleh pemimpin-pemimpin pembangkang.

Sedangkan dari pemerhatian pasukan pemantau blogger-blogger pro BN yang lain di kawasan sama, tidak sampai separuh pun dari jumlah itu yang ada.

Berlaku sedikit kekecohan bila Anwar cuba alih kumpulan penyokongnya ke bangunan Parlimen, tapi entah kenapa secara tiba-tiba, kumpulan tersebut berpatah balik ke Padang Merbok.

Dalam masa yang sama, sekumpulan kera yang kehilangan arah, menghalang laluan keretapi di Stesen Kuala Lumpur sehingga menyebabkan gangguan kepada perkhidmatan keretapi, tapi nasib baik dengan campur tangan pihak polis, perkara cubaan mensabotaj oleh penyokong pembangkang tersebut dapat di halang.

Bagaimana, yang penting disini ialah, kegagalan pembangkang mengulangi jumlah kera untuk hadir dalam rusuhan kali ini.  Sebab kalau berbanding dengan 2 rusuhan terdahulu, nampak kali ini kurang sangat sambutannya, menunjukkan rakyat pun sudah muak dengan politik yang tidak sudah-sudah.

Cakap besar pasal sasaran 1 juta, tapi yang datang itulah banyaknya pun.  Itupun berpecah-pecah macam anak ayam hilang ibu.

Menarik sekali, pada pukul 2 tadi, masih ada kera-kera ini yang berlegar di sekitar Dataran Merdeka, tidak ke Padang Merbok, mungkin hilang semangat bila lihat tak sampai satu juta yang datang.  Malah ada yang masuk balik dalam hotel, apa ceritanya tu.

Macam-macam, semuanya kerana Anwar tak dapat jadi PM.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana