Saya tak gentar - Ahmad Zahid


KUALA LUMPUR 19 Mei - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi tidak gentar dengan desakan Lim Guan Eng yang mahu beliau menarik balik gesaan terhadap mana-mana pihak yang tidak setuju dengan sistem pilihan raya Malaysia supaya berhijrah ke negara republik.

Malah, beliau menegaskan kesediaannya berdepan dengan Setiausaha Agung DAP itu termasuk Penasihat parti berkenaan, Lim Kit Siang yang bercadang membawa usul mengecamnya dalam sesi Dewan Rakyat nanti.

''Saya sedia menghadapi usul kecaman dari Guan Eng. (Tetapi) kenapa pula dia yang merasa pedas? Dia termakan cilikah?

''Saya memang sudah biasa berdepan dengannya. Apa nak takut?'' tegas beliau kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Ahmad Zahid sebelum itu mengulas kenyataan Guan Eng yang mendesaknya menarik balik gesaan terhadap mana-mana pihak yang tidak setuju dengan sistem pilihan raya Malaysia supaya berhijrah ke negara republik.

Menurut Guan Eng, jika Ahmad Zahid gagal berbuat demikian, Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah akan membawa usul mengecamnya di Dewan Rakyat.

Selasa lalu, Ahmad Zahid berkata, pihak yang tidak setuju dengan sistem pilihan raya first past the post iaitu cuma seorang wakil rakyat mewakili kawasan ditandingi dan bukan single transferable vote boleh berhijrah ke negara republik kerana kerajaan Malaysia dipilih berdasarkan parti yang memenangi jumlah kerusi paling banyak.

Pelbagai pihak turut tampil menyatakan sokongan terhadap kenyataan berkenaan dan menegaskan saranan itu adalah wajar kerana pembangkang ketika ini sengaja menyemai benih kebencian dalam hati rakyat.

Sementara itu, Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden UMNO menggesa Guan Eng supaya tidak memutarbelitkan kenyataannya berhubung saranan berkenaan.

"Baca elok-elok (kenyataan terbabit). Kalau tak faham bahasa Melayu, elok masuk sekolah semula,'' katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana