Panass!!!! PRU13: Anwar jadi PM, Hadi dan Kit Siang TPM jika pakatan menang esok - Karpal...Jangan Cakap Besar lah


GEORGETOWN: Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri ketujuh sementara Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Lim Kit Siang akan menjadi Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya, esok, kata Karpal Singh daripada DAP di depan ribuan hadirin di sini, malam tadi.

“Kami dalam DAP mencadang dan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri ketujuh Malaysia,” kata Pengerusi Kebangsaan DAP itu kepada hadirin yang hadir.
“Hadi Awang boleh jadi Timbalan Perdana Menteri. Lim Kit Siang boleh jadi TPM kedua.”

Penyandang Ahli Parlimen Bukit Gelugor yang akan mempertahankan kerusinya pada pilihan raya umum esok juga mencadangkan dirinya kekal sebagai peguam untuk menasihatkan regim baru — jika berkuasa — mengenai pembuatan undang-undang dan memberikan keadilan untuk semua.

“Orang kata Kit Siang dan saya sudah tua. Kami semua sudah berkhidmat lebih 20 tahun,” kata beliau sebelum memberitahu majoriti hadirin kaum Cina, “lang lau sim bo lau”.

Dalam bahasa Hokkien, dialek majoriti masyarakat Cina Pulau Pinang, ia bermaksud, orang tua, hati tidak tua. - Malaysian Insider.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana