Anwar jahil murakkab sindir ‘Ustaz UMNO’...Ini Ker Hendak Menjadi Perdana Menteri

Kuala Lumpur: Datuk Seri Anwar Ibrahim disifatkan sebagai jahil murakkab apabila menyindir golongan agama yang memetik ayat suci al-Quran berhubung keperluan rakyat taat kepada pemimpin dengan menggelar mereka sebagai ‘Ustaz UMNO’ bodoh.

Sambil meminta Ketua Umum PKR itu bertaubat dan kembali ke pangkal jalan, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, berkata gelaran jahil murakkab bermaksud orang jahil tidak tahu dia jahil, sesuai dengan Anwar yang tidak tahu apa diperkatakannya.
Pembohongan kepada umat Islam

Beliau berkata, ucapan pemimpin pembangkang itu satu pembohongan kepada umat Islam apabila mempertikaikan ayat suci al-Quran dan hadis Nabi yang sahih.

Katanya, ayat al-Quran dan hadis Nabi jelas menyatakan kewajipan bagi umat Islam supaya mentaati kerajaan pemerintah yang sah dan menggesa Anwar merujuk kepada juzuk empat kitab Riyadhussalihin oleh Imam Nawawi dalam bab mentaati pemerintah.

“Hadis itu tidak boleh dipertikaikan oleh sesiapa juga kerana ia diriwayatkan dan disepakati sahihnya oleh Imam Bukhari dan Imam Muslim.

“Tak payah nak mengata ustaz, Anwar sendiri adalah orang yang jahil murakkab, jahil berganda, dia tak tahu apa-apa. Saya harap Anwar bertaubat dan kembali ke jalan yang benar,” katanya kepada BH.
Anwar membuat sindiran itu ketika berceramah di Bukit Katil, Melaka turut mendakwa tindakan mentaati kerajaan yang sah sebagai cubaan menegakkan penipuan, malah beliau dilaporkan meminta golongan agama kembali ke sekolah agama untuk mendalami Islam.

Comments

Tanah Melayu said…
gay ada hati nak cerita bab agama koh3 kelakar

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana