Tangisan Kekalahan Kit Siang...


Lim Kit Siang semalam membuat pengakuan bahawa beliau menangis kerana kononnya bimbang DAP tidak dibenarkan menggunakan lambang parti itu dalam PRU-13. Katanya, beberapa pemimpin DAP turut mengalirkan air mata, sedih atas ‘penganiayaan’ oleh ROS terhadap parti mereka.

Bagi seorang kiasu, rasis, dan chauvinis yang ‘berhati-kering’ untuk menangis, adalah sesuatu yang mengejutkan.

Orang seperti Kit Siang tidak akan menangis. Kalau benar beliau menangis, beliau tidak akan mengakuinya di hadapan orang ramai. Dan kalau benar beliau menangis, ia bukanlah kerana memikirkan tentang masa depan penyokong-penyokongnya kerana beliau tahu yang penyokong-penyokongnya selamat dan sejahtera sahaja di bawah pemerintahan Barisan Nasional.

Tetapi, jika Kit Siang menangis, ia adalah kerana beliau sebenarnya sudah dapat merasakan yang beliau akan kalah. Bayangkan, hanya beberapa langkah sahaja menuju PRU, tiba-tiba semua yang dirancangnya selama ini tidak menjadi. Si kuda tunggangan juga sudah mula menunjuk degil enggan menurut perintah, malah melawan pula. Boneka juga nampaknya sudah pandai bergerak sendiri tanpa disuruh.

Malah, di saat-saat akhir ini jugalah, begitu ramai ahli-ahli termasuk pemimpin DAP yang keluar parti dan membuat pendedahan akan ketidaktelusan, sikap kuku besi serta kesamsengan kepimpinan atasan.

Pendek kata, imej DAP kini sudah jelas dan sah sebagai sebuah parti yang korup, diktator, kejam dan bodoh. Apa yang dicanangkan kepada rakyat bahawa kononnya parti itu lebih cekap, lebih bijak dan lebih bersih dari parti pemerintah yang diterajui Melayu kini terbukti sebaliknya.

Maka, tangisan Kit Siang tersebut, jika benar, adalah merupakan kemuncak drama DAP yang nampaknya akan berakhir dengan kesedihan bagi parti itu.

Malangnya, lakonan berlebihan Kit Siang gagal meraih simpati, tetapi hanya mengundang rasa geli hati.

Untuk apa ditangisi isu yang bukan pun satu isu kerana ROS dari awal lagi telah membenarkan parti tersebut menggunakan lambang mereka dalam PRU kali ini. Malah, siasatan juga ditangguhkan bagi membenarkan DAP menumpukan perhatian kepada Pilihanraya walaupun ia tidak sepatutnya begitu.

Kesalahan yang dilakukan oleh DAP bukan sedikit, tetapi cukup besar bagi sebuah parti politik.

Ini kerana DAP telah menipu dalam pemilihan parti sendiri atau lebih tepat, mempermainkan penyokong mereka sendiri. Jika pemilihan parti sendiri juga mereka menipu, bagaimana rakyat boleh mengharapkan mereka bersifat telus jika menjadi pemerintah?

Apapun, DAP tetap ada hak untuk berdrama, menangis, menghentak-hentak kaki atau mengilas tangan terhadap penyokong mereka, ROS, UMNO atau sesiapa saja. Tetapi ingatlah bahawa apapun yang mereka lakukan, tidak akan dapat membantu mengalih perhatian dari isu sebenar iaitu pemilihan CEC yang tidak telus.

Justeru, kalaupun parti ini menang dalam PRU nanti, hakikat ini akan terus menghantui dan menyebabkan lebih ramai ahli-ahli mereka yang akan keluar parti.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana