PRU-13: 246 ahli PKR sertai BN kerana berasa tertipu


TUARAN 18 April - Sebanyak 246 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertindak keluar parti dan menyertai Barisan Nasional (BN) setelah tidak lagi yakin dengan perjuangan pembangkang yang hanya pandai menabur janji-janji kosong.

Mereka yang diwakili oleh empat orang wakil penduduk menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sambil disaksikan Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman dalam Majlis Perjumpaan Timbalan Perdana Menteri bersama Rakyat Tuaran di Dewan Masyarakat Sulaman di sini malam tadi.

Yang turut hadir penyandang Dewan Undangan Negeri (DUN) Sulaman, Datuk Hajiji Noor; penyandang DUN Kiulu, Datuk Jahid Jahim; dan Setiausaha Agung Pertubuhan Pasukmomogun Kadazandusun Bersatu (UPKO), Datuk Wilfred Madius Tangau.

Wakil kumpulan itu, Nasip Tukang, 56, berkata, tindakannya keluar dari PKR dibuat setelah menyedari tertipu dengan janji-janji kosong pembangkang selama ini.

"Saya berasa begitu menyesal menyokong pembangkang sejak setahun lalu selepas terpengaruh dengan janji palsu mereka kerana golongan ini jelas hanya berjuang untuk diri sendiri.

"Sehingga kini tiada satu pun daripada janji mereka ditunaikan, malah kemajuan dan kemudahan yang ada di kampung kami juga adalah atas usaha kerajaan BN," katanya yang berasal dari Kampung Panimbawan itu.

Tambahnya, demi masa depan anak-anaknya dia bertindak menyertai BN bagi memastikan masa depan mereka dan negara akan terus terbela bersama BN.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana