Mustapha Ali perlu bersumpah dengan nama Allah itu bukan dia - Hasan Ali...Ada Berani Ker?


Kita tahu dalam situasi ini apa saja kata Datuk Dr Hasan Ali akan dianggap keluar dari mulut musuh politik.
Benar ke tidak benar itu sudah 'belakang kira'.Sebaliknya jangan kata bekas pemimpin kanan PAS itu malah mana-mana 'orang tepi jalan' pun boleh ketawa melihat cara PAS kelam kabut cuba nak tutup segera isu pendedahan video seks paparan jelas mengaitkan Setiausaha Agung PAS,Datuk Mustapha Ali tanpa soal siasat.

Bos-bos PAS termasuk Presiden Datuk Seri Haji Hadi Awang terus sekata menjerit itu FITNAH.

Beliau berkata perkara itu tidak serius dan pemimpin kanan PAS yang dianggap mangsa fitnah itu tidak perlu memberi penjelasan kepada parti kerana banyak lagi perkara lain yang perlu dibuat ketika ini.
PAS anggap itu satu fitnah...lagi lama dia siar, lagi pahala banyak dapat kepada dia (pemimpin itu). Kita yakin benda itu tidak benar dan dia siar, dia berdosa, biarlah dia siar lagi luas lagi banyak dapat pahala," kata Haji Hadi kepada wartawan ketika ditemui di Rusila  dekat Kuala Terengganu Jumaat.
Presiden PAS itu berkata beliau hairan kenapa pemimpin terbabit menjadi mangsa kerana beliau bukanlah calon PAS untuk bertanding mana-mana kerusi pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) 5 Mei ini.
Katanya PAS berserah kepada Tuhan untuk memberikan petunjuk dan setakat ini, beliau tidak mahu menuduh mana-mana pihak yang bertanggungjawab membuat fitnah itu.Mustapha sendiri setakat ini hanya menyerahkan isu itu ditangani oleh peguamnya.Mengambil kira PAS - singkatan kepada Parti Islam SeMalaysia elok sangat nasihat siapa saja penyokong tegar parti itu yang ada darah tinggi atau lemah jantung tidak menonton klip video 11 minit 26 saat itu.Ini kerana tinjauan rambang Agendadaily dikalangan sebilangan orang politik dan mereka yang kenal Mustapha cukup yakin lelaki dalam video itu adalah Mustapha.Bagi mereka mati hidup balik PAS terpaksa main wayang mengunakan segala macam alasan untuk tutup pekong yang serius ini."Siapa yang nak mengaku.PAS nak cakap apa pun silakan...mata saya yang melihat sendiri video itu cukup kenal siapa lelaki itu.Nak cakap boleh tapi saya tidak boleh tipu diri sendiri," kata salah seorang dari mereka.

Sikap PAS ini memang tidak mengejutkan kalau diputar balik cara Haji Hadi mengambil pendirian pukul borong video itu besi dan tidak boleh jadi bukti dalam isu pendedahan video seks China Doll yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan petang Jumaat mengulas isu berkenaan,Dr Hasan Ali hairan PAS tidak berani siasat untuk menentukan kesahihan video itu.

"Adakah wajar paparan yang menyalahi syarak itu berlaku kepada pimpinan besar parti boleh ditolak tepi dan cuba dimatikan begitu sahaja?,"tanya beliau.Apapun Presiden JATI dan bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor itu yakin melihat kepada paparan imej-imej dalam video itu apapun alasan yang cuba diberi namun rakyat Malaysia yang rata-ratanya mempunyai ilmu dan pendedahan yang luas sudah mampu membuat rumusan dan keputusan bagi diri masing-masing.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana