Mustafa Ali diminta bela diri, jangan berdolak-dalik


KUALA LUMPUR 18 April - Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali perlu bersikap jujur dan ikhlas berhubung penyebaran video lucah yang mengaitkan beliau dengan melakukan sumpah.

Menurut Pengerusi Yayasan Kemajuan Islam Darul Ridzuan (Kadir), Datuk Azhar Ahmad, berdolak-dalik hanya akan memburukkan keadaan kerana dilihat tidak mampu membersihkan nama pemimpin itu dan maruah Islam.

''Dalam perkara ini hanya dua orang sahaja yang tahu, tuan badan dan Allah, dia (Mustafa) kena gentlemen jika bersalah, mohon maaf cepat.

''Nak bersumpah kena ikhlas mengikut cara Islam, kalau boleh, bersaksikan ulama-ulama pondok yang berkecuali,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Mustafa sehingga kini masih lagi mengambil pendekatan berdiam diri dan hanya menyalahkan pihak lain berhubung isu video seks yang pelakunya dikatakan mirip pemimpin Pas tersebut.

Sementara itu, Setiausaha Agung Persatuan Cina Muslim Malaysia, Ann Wan Seng mahu wujud ketegasan dari pihak Mustafa bagi merungkai segala keraguan yang timbul.

Jelasnya, Mustafa harus berpegang kepada prinsip Islam atau menggunakan saluran rasmi dengan menyerahkan kes tersebut kepada pihak berkuasa bagi mencari penyelesaian.

''Serahkan kepada pihak polis atau bersumpah untuk jaga nama baik dia, dia orang besar dalam sebuah parti yang berteraskan agama, dia kena bertegas,'' katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana