Majlis Syura tak akan minta penjelasan...Macam Ni Pun Ada Kah?


KUALA LUMPUR: Majlis Syura Ulama PAS tidak akan memanggil pemimpin kanan parti itu yang dikaitkan dengan skandal seks terbaru untuk memberikan penjelasan, sambil menegaskan penyebaran rakaman video secara meluas di alam maya tidak perlu diendahkan.

Ini kerana menurut Setiausaha Majlis Syura Ulama Datuk Nik Muhammad Zawawi Salleh, tiada sebarang bukti atau saksi yang boleh mengesahkan perkara tersebut dan menyifatkan ia satu fitnah.

Ditanya sama ada entiti tertinggi PAS itu akan memanggil atau menyiasat tentang penglibatan pemimpin tersebut, beliau bagaimanapun menjelaskan perkara itu tidak akan dibincangkan.

"Tidak...tidak...tidak...Majlis Syura tidak akan panggil (untuk beri penjelasan)," katanya ketika dihubungi Antarapos.

Tegas Nik Zawawi, kaedah siaran rakaman video seks di laman blog mengaibkan pemimpin tersebut selain bercanggah dengan syarak.

"Cara ia disiarkan adalah cara yang bercanggah dengan syarak dan seharusnya tidak dipercayai kerana tidak tahu hujung pangkalnya.

"...dan pada zaman sains dan teknologi ini, macam-macam boleh dibuat dan dilakukan," katanya yang juga Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat.

Rakaman video seks pemimpin kanan PAS itu yang didakwa mirip setiausaha agung parti Datuk Mustafa Ali dimuat naik di sebuah laman blog kelmarin.

Video berdurasi 11.28 minit itu dimuat naik di laman blog
Hapraknews.blogspot.com
memaparkan seorang lelaki mirip Mustafa mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita di bilik sebuah hotel.

Ini merupakan video aksi seks pertama yang didakwa melibatkan pemimpin PAS.

Bagaimanapun Mustafa enggan mengulas dakwaan tersebut selain dipertahankan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana