'DAP terima Islam' - Nik Aziz...Biar Betul Ni?


KOTA BHARU 9 April - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang semakin terdesak selepas mendapat tentangan golongan ulama dan tahfiz yang membuat deklarasi mengundi Pas adalah haram mendabik dada kononnya Pas berjaya mendidik DAP menerima Islam.

Beliau mendakwa, perjuangan Pas yang selama ini berkeras mahu menegakkan undang-undang Islam berjaya selepas DAP menyatakan hasrat mahu menggunakan logo Pas dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 sekiranya parti tersebut diharamkan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Walau bagaimanapun, Nik Abdul Aziz tidak mengulas kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang jelas menolak pelaksanaan undang-undang hudud dan kenyataan berterusan pemimpin DAP menentang keputusan Majlis Syura Ulama Pas yang menolak kalimah Allah digunakan bukan Islam dalam Bible.

Dalam masa sama, beliau tetap bertegas tidak akan bersara daripada politik sebaliknya akan terus berjuang selagi masih bernafas.

Malah, beliau turut menyifatkan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad 'seorang tua yang nyanyuk' kerana mengeluarkan kenyataan meminta beliau bersara.

Nik Abdul Aziz turut mempersoalkan kenapa Dr. Mahathir bersara daripada politik walaupun tidak disuruh tetapi pada masa sama masih aktif bercakap berkenaan politik.

"Selagi saya bernafas saya akan pegang jawatan, pegang peranan saya dalam membentuk Islam, masalah saya Menteri Besar itu masalah kedua, tapi saya terus bercakap dalam Islam," katanya ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka, di sini hari ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana