BN Yakin Menang Semula Lembah Pantai...Alhamdulilah


Muhyiddin berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan tinjauan turun padang ke kawasan Lembah Pantai dan bersarapan pagi di Gerai Singgah Santai, Kondo Rakyat Desa Pantai di sini Sabtu.
Pada pilihan raya umum 2008 Parlimen Lembah Pantai yang sebelum ini kubu kuat BN memihak kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) melalui calonnya, Nurul Izzah Anwar dengan majoriti 2,895 undi mengalahkan calon BN, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil.Muhyiddin, yang juga Pengerusi Badan Perhubungan BN Wilayah Persekutuan berkata rakyat mengenali dan memahami kerajaan BN, yang sentiasa mengutamakan kepentingan rakyat dalam menyelesaikan masalah mereka.
"Harapan BN semakin cerah untuk merampas kembali kerusi Lembah Pantai kerana kegigihan dan ketekunan Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin yang menjadi peneraju dan penggerak utama berkhidmat buat masyarakat itu, tanpa mengira kaum sejak 2008," katanya.

Raja Nong Chik juga merupakan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.

"Rata-rata masyarakat setempat berkata mereka akan mengundi BN dan hanya menunggu hari pengundian. Saya ada tanya kepada mereka (penduduk), apa Nurul Izzah wakil rakyat PKR buat, mereka berkata tidak ada apa apa. Ini amat berbeda dengan wakil ketua bahagian BN kita yang memberi tumpuan kepada penduduk secara keseluruhan," jelas beliau.

Dalam pada itu, Muhyiddin menegaskan walaupun BN mempunyai harapan cerah untuk menebus kekalahan di Lembah Pantai pada pilihan raya ini, beliau turut mengingatkan semua anggota BN agar tidak terlalu 'terlebih yakin'.

"Kita tidak mahu sikap 'over confidence' di mana-mana tempat kerana dalam hari-hari sebelum hari mengundi, pelbagai perkara akan timbul seperti cabaran, mungkin ada pihak yang akan fitnah, tohmah kerana kita sudah mengandaikan pilihan raya ini begitu sengit," jelas beliau.

Muhyiddin juga meminta anggota BN agar berjaga-jaga kerana pembangkang akan menggunakan segala tipu helah seperti menakut-nakutkan pengundi seperti penggunaan dakwat hitam dan mencetus huru-hara pada hari pengundian, yang telahpun disebar luas oleh banyak pihak.

"Tetapi, yang anehnya, apabila kenyataan itu dikeluarkan, tidak ada pemimpin di pakatan pembangkang yang menafikan perkara itu, dan macam benar lah kenyataan yang dibuat itu," katanya.

Oleh itu, Muhyiddin meminta semua anggota BN agar tidak mengambil perkara ini mudah serta bekerja secara bersungguh-sungguh untuk menjamin kemenangan yang besar kepada BN.

Beliau juga berpuas hati dengan persiapan pilihan raya di peringkat cawangan dan pusat daerah mengundi di kawasan Lembah Pantai. - BERNAMA

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana