Senator Australia disenarai hitam Imigresen...Inilah Yang Kita Mahukan Kerajaan Yang Tegas


PUTRAJAYA: Senator Australia Senator Nick Xenophon tidak dibenarkan memasuki negara ini kerana namanya berada dalam senarai hitam Jabatan Imigresen.Ketua Pengarah Imigresen Datuk Alias Ahmad berkata Xenophon telah disenaraikan sebagai pendatang yang dilarang dan tidak pernah ditahan seperti yang didakwa oleh senator itu.Beliau berkata pendatang yang dilarang adalah mereka yang berada dalam Malaysia dan mendatangkan bahaya kepada masyarakat."Pendatang yang dilarang juga ialah orang-orang yang boleh menyebabkan gangguan di negara ini.

"Satu amaran muncul pada nama beliau apabila pegawai Imigresen memproses pasport dan pemeriksaan lanjut mendedahkan bahawa dia berada dalam senarai jadi kita mengeluarkan perintah larangan terhadapnya," katanya.Alias berkata, beliau juga secara peribadi bercakap dengan Pesuruhjaya Tinggi Australia, Miles Kupa mengenai perkara itu."Saya menjelaskan kepadanya tentang prosedur dan keputusan."Beliau memahami dan menerimanya," kata Alias, sambil menambah Xenophon dibenarkan bergerak bebas dalam kawasan lapangan terbang.Alias berkata Xenophon tidak ditahan di dalam sel seperti yang didakwa oleh akhbar Australia.

"Kami menyediakan makan tengah hari," katanya.Sementara itu, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata status Xenophon sebagai ahli parlimen tidak bermakna dia kebal undang-undang imigresen Malaysia."Warga asing yang tidak dibenarkan masuk ke negara ini adalah satu perkara biasa. Ia berlaku setiap hari dan di mana-mana seperti di Melbourne dan Sydney. Setiap minggu kita mendengar rakyat Malaysia tidak dibenarkan masuk ke negara itu dan diperintahkan untuk meninggalkannya."Sebagai senator tidak bermakna dia (Xenophon) istimewa.

"Saya sebagai menteri, mesti meninggalkan negara (luar) jika tidak dibenarkan untuk memasukinya," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana