Empat sebab PAS gagal dapat kepercayaan rakyat


1)Keengganan PAS menyelesaikan isu Amanat Hadi dan kesanggupan bersekongkol dengan DAP menjadi antara sebab parti itu gagal mendapat kepercayaan majoriti umat Islam di negara ini.pemimpin PAS tetap tidak mahu mengubahnya kerana percaya kononnya ia disukai orang-orang Islam termasuk pengikut mereka sendiri.perkara utama yang gagal diselesaikan PAS ialah berkaitan masih wujudnya “ Amanat Haji Hadi” yang walaupun telah lapuk tetapi kesannya masih menyebabkan masyarakat Islam berpecah sehingga sekarang.
         
2)“Selain itu elemen Khawarij yang masih diamalkan dalam PAS yang mudah menyalahkan orang lain tanpa memandang secara positif akan sesuatu isu atau perkara juga menjadi penyebabnya.
keengganan PAS bersatu dengan UMNO yang dituduh tidak Islamik sebaliknya memilih DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) turut menjadi tanda tanya masyarakat Islam berhubung pendirian parti itu.

3)pemecatan beberapa tokoh agama dalam PAS yang dibuat tanpa soal selidik juga telah menyebabkan umat Islam sudah hilang kepercayaan kepada PAS yang selama ini menggembar-gemburkan dirinya sebagai parti yang memperjuangkan Islam.
         
4)perkara pokok itu menyebabkan masyarakat Islam hilang keyakinan dan kepercayaan dan ditambah pula dengan sikap pemimpin PAS yang sentiasa berdolak dalik dan sering berubah pandangan berhubung sesuatu isu membuktikan PAS sebagai parti tiada pendirian yang mudah menurut telunjuk terutama dari DAP.
         

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana