TAHNIAH....!!! TAHNIAH...!!! PAS TAK BOLEH DIKRITIK,....!!!


Faktor-faktor yang menyebabkan seorang yang hanya pandai mengkritik

- Sombong dengan pandangan sendiri, dia merasakan dia yang bijak orang lain bodoh. Idea dia sahaja yang hebat, dan wajib diterima.

- Tidak menghargai kerja sahabat, ini satu tabiat yang buruk. Sedangkan sahabat yang bekerja sebagai satu tanggungjawab kepada jamaah yang hanya mengharap keredaan Allah SWT.

- Tabiat suka mengkritik orang lain yang sudah menjadi darah daging dan menjadi makanan hariannya. Mungkin mulutnya jadi gatal apabila tidak boleh kritik sahabat. Ia akan berusaha mencari kesalahan walau pun sekecil mana sekali pun.

- Merasa dirinya sahaja yang pandai, orang lain bodoh. Semua idea yang dilontarkan oleh ahli akan ditolak. Paling menyedihkan apabila ditanya, apa penyelesaiannya, beliau sendiri tidak tahu dan suruh orang yang mencadangkan cari sendiri formulanya.

- Tidak suka pegang jawatan kerana sangkaannya lebih baik, kerana membolehkan beliau mengkritik dari semua sudut. Pengalaman saya orang yang seperti begini tidak mampu menjalankan tugas apabila diberi amanah dalam apa lajnah sekali pun. Beliau hanya layak menjadi Pengerusi Lajnah Pengkritik.

- Paling takut sekali mereka ini ejen musuh yang menyelinap masuk ke dalam jamaah untuk membuat gangguan daripada dalam. (Nauzubillah).

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana