Anak Dan Bapak Sama Saja Sikapnya....Isu salun: PAS terima 'nasihat' Anwar


SHAH ALAM: PAS akur terhadap kenyataan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa kerajaan Kelantan bertindak kurang bijak mengendalikan isu kontroversi salun gunting rambut di negeri itu.

Namun Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Nik Abduh Nik Aziz menganggap pentadbiran PAS di Kelantan telah membuat keputusan terbaik dengan menangguhkan penguatkuasaan syarat-syarat perlesenan bagi menangani isu tersebut.

"Kita sudah buat satu tindakan yang terbaik bila kerajaan negeri tangguhkan pelaksanaan enakmen kecil itu. Komen beliau (Anwar) itu, kita terima.

"Cuma kita anggap keputusan kerajaan untuk tangguhkan pelaksanaan itu adalah yang terbaik. Maknanya itu memberi masa kepada kerajaan negeri untuk menilai kembali untuk melaksana undang-undang," katanya ketika dihubungi Antarapos hari ini.

Anwar ketika ditemui media di ibu pejabat PKR hari ini menyifatkan pengurusan kes yang lemah di peringkat negeri menggambarkan seolah-olah pentadbiran kerajaan PAS tidak sensitif dengan cara kehidupan orang bukan Islam di negeri itu.

Justeru beliau menggesa agar kerajaan Kelantan meneliti setiap perundangan yang mahu dikenakan ke atas pengusaha salun.

INI BERMAKNA PAS SUDAH MENYOKONG USAHA LIBERAL ATAU SEKULAR DENGAN MENGIKUT TELUNJUK ANWAR.DULU MENUNDUH UMNO KAFIR KERANA UNDANG YANG DIBAWA KENAPA PKR DAN DAP TAK DITUDUH KAFIR......

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana